رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: مناسب‌سازی معابر عمومی برای تردد معلولان به کندی پیش می‌رود، این اقدام به عنوان دغدغه مهم این قشر به باور عمومی مردم و مسوولان تبدیل نشده است.

مناسب‌سازی معابر گناباد به کندی پیش می‌رود

به گزارش قدس خراسان، علی آراسته روز پنج شنبه در آستانه هفته افراد دارای معلولیت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی برای مناسب سازی ادارات و نهادهای گناباد به منظور تردد معلولان انجام شده که پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی داشته است.

رییس اداره بهزیستی گناباد ادامه داد: این در حالی است که در معابر عمومی مناطق شهری اقدام قابل توجهی جهت مناسب سازی انجام نشده است و معلولان جهت تردد در معابر عمومی با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه سه درصد از جمعیت ۹۳ هزار نفری گناباد را معلولان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: معلولان زمانی می‌توانند در جامعه حضور مناسبی داشته باشند که مناسب سازی معابر به عنوان یکی از حداقل‌ها مورد توجه مسوولان خدمات شهری قرار گیرد و باید با جذب اعتبارات روند اجرای آن سرعت یابد.

آراسته اظهار کرد: از مجموع ۳۲۰ میلیارد ریال ریال تسهیلات اشتغالزایی که طی یک سال گذشته (هفته افراد دارای معلولیت پارسال تاکنون) به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اعطا شده، ۱۱۵ میلیارد ریال به معلولان و بقیه به زنان سرپرست خانواده و معتادان بهبود یافته مراکز ترک اعتیاد پرداخت شده است.

رییس اداره بهزیستی گناباد تصریح کرد: ۹ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض بابت مشوق‌های بیمه‌ای به کارفرماها بابت اشتغال به کار معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی و ۱۶۰ مورد کمک بلاعوض به میزان بیش از ۴۵ میلیارد ریال به معلولان طی یک سال قبل پرداخت شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با اولویت درمان و اشتغال توان یابان طی یک سال گذشته به مددجویان بهزیستی گناباد پرداخت شد و یک هزار و ۴۰۰ نفر از کودکان و نوزادان با هدف پیشگیری از معلولیت مورد غربالگری شنوایی و چهار هزار و ۵۰۰ نفر تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند.

آراسته گفت: ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال یارانه ماهانه توسط بهزیستی به مراکز نگهداری روزانه و شبانه روزی نگهداری معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.