معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: گرفتن هر گونه مبلغ تحت عنوان "حق سرویس" توسط مراکز خدماتی استان ممنوع شده است و برخورد با این مهم در طرح نظارتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در مشهد به جد پیگیری می‌شود.

دریافت حق سرویس مراکز خدماتی خراسان رضوی ممنوع شد

به گزارش قدس خراسان، بخشعلی بیاتی عصر سه شنبه در حاشیه آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز و ماه رمضان امسال خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این موضوع در نامه‌ای به همه واحدهای صنفی زیرمجموعه انجمن هتلداران و اتحادیه رستوران داران اعلام و به آنان مهلت داده شده تا ۱۶ اسفندماه این موضوع را عملیاتی کنند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم برای اجرای این مهم با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز انجام خواهد گرفت.

وی گفت: دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در واحدهای خدماتی از مشتریان در خصوص کالاهای تولیدی که قبلا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده آن توسط تولیدکننده در قیمت نهایی کالا لحاظ شده، ممنوع است و واحدهای خدماتی نمی توانند چنین مبلغی را از مشتریان خود دریافت کنند.

بیاتی افزود: قیمت بلیت پروازهای داخلی شرکتهای هواپیمایی نیز افزایش نیافته است، هرچند دیوان عدالت اداری رای خود را صادر کرده بود اما جلوی اجرای آن توسط سازمان هواپیمایی گرفته شد لذا نرخ پروازها در ایام عید نوروز هیچ تغییری نکرده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه متولی نرخ گذاری در حوزه حمل و نقل بین شهری برعهده سازمان حمل و نقل و پایانه‌هاست، گفت: نرخ توسط سازمان مربوطه به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام و پس از تایید توسط این سازمان و ستاد تنظیم بازار کشور اجرایی می شود، محاسبه "یک سر خالی اتوبوس‌ها" در پایان سال را به سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها را پیشنهاد داده ایم تا این نرخ اصلاح شود اما برخی استانها پیش دستی کرده و قیمت سفر زمینی به مشهد را افزایش داده‌اند.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نظارت بر فروش بلیت تورهای گردشگری، اقامتگاه‌ها، اماکن گردشگری و سیاحتی و دفاتر فروش بلیت قطار و هواپیما در اطراف حرم مطهر رضوی را از مواردی برشمرد که به جد در طرح نظارتی ویژه ماه رمضان و ایام نوروز در استان دنبال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.