آژانس‌های سازمان ملل و سایر سازمان‌های امدادی تلفات ویرانگر ناشی از ۶ ماه جنگ در نوار غزه را محکوم کردند و هشدار دادند که وضعیت غزه به مراتب فراتر از یک فاجعه‌ است.

محکومیت وضعیت «فوق فاجعه‌بار» غزه از سوی نهادهای امدادی

به گزارش قدس آنلاین، اتحادیه بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه ۶ ماه است که شاهد تشدید وحشتناک اوضاع است، هشدار دادند بشریت در غزه رها شده است.

در همین راستا، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد حمله حماس در ۷ اکتبر، بمباران مستمر و محاصره هولناک نوار غزه، تخریب سیستم بهداشتی و درمانی غزه توسط رژیم صهیونیستی، کشتار و گرسنگی دادن صدها هزار غیرنظامی، از جمله امدادگران را توجیه نمی‌کند.

وی در توییتی نوشت محرومیت از نیازهای اولیه مانند غذا، سوخت، بهداشت، سرپناه، امنیت و مراقبت‌های بهداشتی غیرانسانی بوده و غیرقابل تحمل است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، از میان ۳۶ بیمارستان اصلی در غزه، تنها ۱۰ بیمارستان به شکل محدود فعالیت می‌کنند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز خشم، شهادت و زخمی شدن هزاران کودک در نوار غزه را لکه ننگی علیه بشریت دانست و افزود آنچه در غزه می‌گذرد تجاوزی به نسل‌های فعلی و آینده است که باید پایان یابد.

همچنین «کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) گفت بیش از ۱۳ هزار کودک در جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند.

او روز شنبه در توییتی نوشته بود: خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها به ویرانه تبدیل شدند. در میان ترس از قحطی قریب‌الوقوع، معلمان، پزشکان و کارکنان بشردوستانه کشته شدند. سطح و سرعت ویرانی بی‌سابقه است و کودکان به آتش‌بس فوری نیاز دارند.

«مارتین گریفیث» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز بر لزوم پاسخگویی به این «خیانت به بشریت» تاکید کرد. 

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر، وضعیت غزه را «فوق فاجعه» توصیف کرد و نسبت به خطر گرسنگی میلیون‌ها نفر هشدار داد.

او خواستار اطمینان از انتقال سریع و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه شد.

در همین زمینه، اتحادیه بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر اعلام کرد ۱۸ عضو آن از ۷ اکتبر تاکنون کشته شده‌اند.

اتحادیه ضمن تاکید بر اینکه طرفدار هیچ یک از طرف‌های جنگ نیست بلکه طرفدار «انسانیت» است، بر اهمیت حفاظت از غیرنظامیان، کارکنان بشردوستانه و مراکز بهداشتی تاکید کرد و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسیران شد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز بر اهمیت انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید و خاطرنشان کرد که این بخشی از راه حل است و خواهان پرهیز از قرار گرفتن غیرنظامیان در معرض جنگ در نوار غزه شد.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را در نوار غزه آغاز کرده است که بیش از ۳۳ هزار شهید و بیش از ۷۵ هزار فلسطینی زخمی برجای گذاشته است که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.