یزد- علیرضا خلیلی گفت: مساعدت نیکوکاران اشکذری به ایتام تحت حمایت رشد ۱۸ درصدی داشته است.

مساعدت نیکوکاران اشکذری به ایتام ۱۸ درصد رشد داشته است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد یزد، مدیر کمیته امداد شهرستان اشکذر با بیان اینکه توانمند سازی مددجویان تحت حمایت و کاهش آمار افراد تحت حمایت از جمله سیاست های مهم کمیته امداد است، گفت: طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۴۹ مورد وام اشتغال در زمینه های مختلف شغلی به مددجویان تحت حمایت اعطا شد و بیش از هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این خصوص از محل منابع بانکی و امدادی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در ۹ماهه نخست امسال بیش از ۱۳ میلیارد ریال (۱۱ درصد رشد) کمک بلاعوض به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند غیر تحت پوشش پرداخت شد، بیان داشت: بیش از سه میلیارد و ۲۱۷ میلیون ریال از کمکهای ارائه شده در قالب کمک معیشت بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشته است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اشکذر با اشاره به رشد ۷۶ درصدی هزینه کرد در بخش عمران و مسکن مددجویی اظهار داشت: طی ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیارد و ۴۰۲ میلیون ریال در زمینه احداث، تعمیر و بازسازی ۲۶ منزل مسکونی مددجویی هزینه شد.

خلیلی افزود: هم اکنون ۷۰۰ خانوار تحت حمایت و نیازمند موردی در قالب یکهزار و ۲۳۶ نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان اشکذر استفاده می کنند.

وی با اعلام رشد ۱۸ درصدی مساعدت نیکوکاران اشکذری به ایتام تحت حمایت افزود: هم اکنون تعداد ۹۳۴ حامی نیکوکار حمایت مادی و معنوی ۸۸ یتیم تحت حمایت این شهرستان را در قالب طرح اکرام ایتام بر عهده دارند و در طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری بیش از یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال از سوی این حامیان خیر به ایتام تحت حمایت مساعدت شد.

شایان ذکر است، طرح اکرام ایتام از جمله طرح های مشارکتی این نهاد است که مورد توجه و استقبال نیکوکاران قرار گرفته است، بر اساس این طرح حامیان خیر می توانند با پرداخت ماهیانه حداقل ۳۰۰  هزار ریال حمایت یک یا چند یتیم تحت حمایت کمیته امداد را عهده دار شوند.

هم اکنون ۷۰۰ خانوار تحت حمایت و نیازمند موردی در قالب یکهزار و ۲۳۶ نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان اشکذر استفاده می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.