اصفهان-استاندار اصفهان با بیان اینکه طی سه سال گذشته یک هزار و ۱۸۰ پروانه بهره برداری جدید با ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت در این استان صادر شده است، گفت: این پروانه های بهره بردای به صورت مستقیم برای پنج هزار نفر شغل جدید ایجاد کرده است.

3700 پروژه در دهه فجر به بهره برداری می رسد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رسول زرگرپور شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب، از بهره برداری سه هزار و ۷۳۰ پروژه عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری اعتباری بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان اصفهان خبر داد.

وی تصریح کرد: این پروژه ها شامل اعتبارات استانی، ملی-استانی، ملی، شهرداری ها و بخش های خصوصی است که با سفر یکی از وزرای کابینه دولت یازدهم به نمایندگی دولت به استان اصفهان افتتاح می شوند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه دو هزار و ۷۵۰ مورد از این پروژه ها با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال مربوط به سرمایه گذاری بخش های خصوصی است ادامه داد: این پروژه ها ۴۳ درصد از کل پروژه های دهه فجر امسال را و در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات به خود اختصاص می دهد.
وی ۴۵۸ پروژه با اعتبار ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال را مربوط به شهرداری ها و در بخش های خدمات شهری، فضای سبز، ترافیک و احداث پل و خیابان دانست و گفت: ۱۶ درصد مابقی پروژه ها نیز مربوط به طرح های دولتی است.
زرگرپور با اشاره به اینکه از سه سال پیش تاکنون ۱۲ هزار و ۷۰۰ طرح عمرانی، خدماتی و سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: بخش خصوصی با هفت هزار و ۳۰۰ پروژه و اعتبار ۶۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سهم ۶۵ درصدی در این پروژه ها داشته است.
وی افزود: در بخش گردشگری در سه سال اخیر مجوز احداث ۶۳ هتل سه، چهار و پنج ستاره صادر شده است که ۳۷ هتل در حال ساخت است و سایر آن ها نیز در حال طی مراحل تشریفاتی هستند.
استاندار اصفهان بیان کرد: ظرفیت تخت های هتل های استان اصفهان به ۲۰ هزار تخت رسیده که با افزایش هفت هزار و ۵۰۰ تخت خوابی طی سه سال اخیر روبه رو بوده است.
وی همچنین با بیان اینکه طی سه سال گذشته یک هزار و ۱۸۰ پروانه بهره برداری جدید با ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت صادر شده است، گفت: این پروانه های بهره بردای به صورت مستقیم برای پنج هزار نفر شغل جدید ایجاد کرده است.
زرگرپور تصریح کرد: ۱۸۳ مورد پروانه جدید بهره برداری در بخش معدن صادر و ۸۷۰ میلیارد ریال در این بخش سرمایه گذاری شد که بالغ بر یک هزار و ۲۶۰ فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی گفت: در بخش بهداشت و درمان نیز یک هزار و ۳۵۰ تخت خواب جدید به بهره برداری رسید که از آن جمله می توان به بیمارستان چادگان، کلیشاد، بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی کاشان، توسعه بیمارستان قلب شهید چمران و بیمارستان سرطانی سیدالشهدا و ده ها درمانگاه و مراکز بهداشت و درمان اشاره کرد.
استاندار اصفهان ادامه داد: در سه سال گذشته و در قالب طرح هتلینگ تحول سلامت ۲۲۰ هزار مترمربع فضای بیمارستانی احداث یا بازسازی شد و نیز در استان اصفهان و طی سه سال اخیر شش هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در طرح تحول نظام سلامت هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی بیش از ۱۶۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در بخش های آبیاری تحت فشار، قطره ای، تولیدات دام و طیور و صنایع تبدیلی به بهره برداری رسید که به صورت مستقیم شش هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.