بیرجند-همایش همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر با پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی و با حضور نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی وعلمای شیعه وسنی استان در مجتمع غدیر بیرجند برگزارشد.

همایش همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر دربیرجند برگزارشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ظهر پنج شنبه در این مراسم اظهار داشت: همایش همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان افزود: دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری در سال ۹۱ توسط آیت الله مکارم شیرازی راه‌اندازی شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت:حجت الاسلام والمسلمین محمد زمانی در دو سال به عنوان رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری منصوب شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: آمریکایی‌ها برای اینکه صحنه مبارزه را آرایش دهند در سه حوزه تمدنی برنامه‌ریزی کردند.

وی اظهار داشت: فرهیختگان جهان اسلام با هوشیاری این حرکت زشت و نحس تکفیر دنیای استکبار به ویژه آمریکا را تبیین کنند و از افتادن جوانان مرز و بوم در دام گروه‌های تکفیری جلوگیری کنند.

لطفیان تصریح کرد: درگیری‌هایی که در آن سالها میان چین و تایوان، بوسنی و هرزگوین و همچنین جنگ‌هایی که‌ در اوکراین اتفاق افتاد در راستای فروپاشی سه تمدن شکل گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در این راستا امت اسلامی از این جریانات نحس جریحه‌دار است که‌ به نام پیامبر و اسلام سر از بدن بی‌گناهان جدا می‌کنند.

لطفیان اظهار داشت: در این راستا فرهیختگان جهان اسلام باید با هوشیاری این حرکت زشت و نحس تکفیری دنیای استکبار به ویژه آمریکا را تبیین کنند و از افتادن جوانان این مرز و بوم در دام گروه‌های تکفیری جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: این تفکر دو دهه پیش رفت تا سال ۲۰۰۶ راهبرد آمریکایی‌ها تغییر کرد و درگیری‌ها را به داخل تمدن‌ها به ویژه اسلام کشاند و پدیده تکفیر انگشت اشاره غرب درون امت اسلامی پیدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.