مشهد- با حضور تولیت آستان قدس رضوی عملیات احداث واحد فرآوری و بسته بندی مواد غذایی و مجتمع تولید مشعل های پلاسمایی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس آغاز شد و ٢ کارخانه تولید میعانات گازی پترو پاسارگاد و سکوی تخلیه و بارگیری لیفتراکی بر ریل عریض به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی ٤ پروژه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم افتتاح این پروژه ها با تاکید بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع محرومیت در شهرستان سرخس، گفت: مهم ترین و محوری ترین برنامه آستان قدس رضوی در حوزه اقتصادی و صنعتی، تحقق اقتصاد مقاومتی است.

سید مرتضی بختیاری ضمن تبریک سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در منشور ٧ گانه و دستورات تولیت آستان قدس رضوی برای رفع محرومیت و اشتغال زایی در شهرستان سرخس برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: امروز دو پروژه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس کلنگ زنی شد که تا نیمه اول سال ٩٦ به بهره برداری خواهد رسید.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فراهم آوردن زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان و جوانان نخبه کشور در منطقه ویژه سرخس گفت: در پروژه استحصال میعانات گازی که به تولید بنزین یورو٤ و یورو ٥ خواهد انجامید، از جوانان و متخصصان شهرستان سرخس استفاده می شود و اشتغال خوبی برای مردم سرخس ایجاد خواهد شد.

بختیاری تصریح کرد: در منطقه ویژه اقتصادی سرخس تا خرداد ماه ٩٦، خط تولید انواع مشعل های پلاسمایی راه اندازی خواهد شد که کمک شایانی به حفظ محیط زیست از طریق امحاء انواع زباله های صنعتی، بیمارستانی و خطرناک خواهد کرد.

گفتنی است؛ با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و مدیران و مسئولان شهرستان سرخس عملیات احداث واحد فرآوری و بسته بندی مواد غذایی و مجتمع تولید مشعل های پلاسمایی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس آغاز شد.

همچنین فاز ۲ کارخانه تولید میعانات گازی پترو پاسارگاد و سکوی تخلیه و بارگیری لیفتراکی بر ریل عریض به بهره برداری رسید. در این پروژه ها برای ٢٠٠ نفر به صورت مستقیم و برای ٤٠٠ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.