بجنورد- عضو هئیت مدیره تعزیه ایران گفت: تعزیه خراسان شمالی در فقر آموزشی به سر می برد که این موضوع شامل کشور نیز می شود.

هنر تعزیه خراسان شمالی در فقر آموزشی به سر می برد

علاالدین قاسمی صبح شنبه در حاشیه برگزاری همایش فعالان تعزیه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهارداشت: متاسفانه ازهنر تعزیه حمایت نمی شود و این هنر مظلوم واقع شده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی هنرمندان پیشکسوت و پتانسیل های خوبی درحوزه هنر تعزیه دارد اما متاسفانه به دلیل نبود آموزش با راه و روش صحیح تعزیه خوانی آشنا نیستند.

وی با اشاره به اینکه درتعزیه موسیقی، بازیگری، سوارکاری و اشعار جایگاه ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه هنرمندان خراسان شمالی با اصول تعزیه آشنا نیستند و مسئولین فرهنگی باید بیشتر به این هنربها دهند.

قاسمی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار عضو درانجمن تعزیه کشور فعالیت می کنند، تصریح کرد: در حال حاضر در ۵ استان اصفهان، زنجان، خراسان شمالی، قم و تهران دفتر نمایندگی تعزیه فعال است.

وی به تعزیه به عنوان میراث فرهنگی ایران اشاره کرد و افزود: این میراث در یونسکو به ثبت رسیده و تندیس دریافت کرده اما درعمل هیچ حمایتی ازاین هنر نمی شود.

وی ادامه داد: تنها حمایتی که ما به عنوان پرچمداران تعزیه ایران ازدولت انتظار داریم احداث تکیه گاه ولایت است.

عضو هئیت مدیره تعزیه ایران یادآورشد: اگر اجرای تعزیه مکان مشخصی داشته باشد گردشگران و توریست ها استقبال خوبی ازاین هنر خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه محل اجرای تعزیه در سن تئاتر نیست، گفت: احداث تکیه برای تعزیه درهمه استان ها امری ضروری است که باید مورد توجه مسئولین فرهنگی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.