یزد - مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، طیور بومی منطقه دهستان ارنان جمع آوری و به کشتارگاه ارسال شده است.

طیور خانگی روستاهای ارنان مهریز جمع‌آوری شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مجتبی آغاز با بیان این خبر اظهارداشت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی مناطق استان یزد مشاهده شده و کانونی از این بیماری در دهستان ارنان شهرستان مهریز رؤیت شده است.

وی افزود: به منظور پیشگیری ازشیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با مشارکت مردمی و همکاری بخش خصوصی دامپزشکی و شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز، از ساعت ۶ صبح تا غروب آفتاب تمامی طیور بومی را از روستاهای دهستان ارنان جمع آوری و به کشتارگاه ارسال نمودند.

آغاز تصریح کرد: مردم در این منطقه بهداشت عمومی جامعه را بر منافع شخصی خود ترجیح داده و شخصا طیور خانگی خود را به عوامل دامپزشکی تحویل نمودند که چنین فرهنگ همکاری در خور تحسین و تقدیر می باشد.

این مسئول خاطرنشان ساخت: حتی الامکان از تماس با پرندگان و خرید طیور بومی خودداری نمایند و با رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی در حفظ سلامت خود و سایر شهروندان مؤثر باشند.

مسؤول شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز از مردم خواست: از تماس با طیور و انواع پرندگان خودداری کنند و وضعیت فعلی را به نحوی مدیریت کنند که شاهد بروز کمترین مشکلات در زمینه این بیماری باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.