رشتخوار -مدیر آموزش و پرورش رشتخوار گفت: زنگ درخت کاری در مدارس سطح شهرستان رشتخوار به مناسبت هفته منابع طبیعی، با هدف ترویج فرهنگ درخت و درختکاری و ایجاد فرهنگ فضای سبز با حضور مسئولین محلی شهرستان نواخته شد.

کاشت درخت باید به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد قاسمپور روز سه شنبه در جمع دانش آموزان کریم آباد رشتخوار، گفت: تعداد دو هزار اصل نهال در سطح مدارس توسط دانش آموزان این شهرستان غرس شد.

وی همچنین با اشاره به این که دانش‌آموزان به عنوان  مروجان و همیاران  طبیعت هستند گفت: کاشت درخت و مراقبت از آن و آسیب نرساندن به محیط اطراف باید به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود ودانش آموزان  همواره باید  برای حفظ و مراقبت از منابع طبیعی تلاش کنند.

قاسمپور همچنین با اشاره به کاشت درخت در برخی از روستاها توسط دانش آموزان اظهار داشت: از سوی منابع طبیعی این درختان به نام دانش آموزان سند زده شده که دانش آموزان ضمن حفظ آن؛ کار آبیاری درختان را انجام نمایند.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال جدید گفت:  با کمک دانش آموزان مدارس مناطق تفریحی و گردشگری سطح شهرستان نظافت می شود و از محیط تمامی پلاستیک های رها شده جمع آوری می شود.

در این مراسم مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشتخوار با اشاره به اینکه همه‌ساله و مقارن با فصل بهار و به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ درخت‌کاری و نهضت سبز این اداره اقدام به توزیع نهال‌های غیر مثمر می‌کند، افزود: ۱۰ هزار اصله نهال رایگان بین  دانش آموزان مدارس، شهرداری‌ ها و دهیاری‌های سطح شهرستان رشتخوار توزیع شد.
 
سعید محبی با اشاره به اینکه هدف منابع طبیعی در کشور در جهت هر ایرانی کاشت یک درخت است، اظهار داشت: در همین راستا انواع نهال‌های کاج، زبان‌گنجشک، ارغوان، سرو خمره ای و اقاقیا در سطح شهرستان رشتخوار کاشته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.