قزوین_ فرمانده ناحیه امام سجاد (ع) استان قزوین از تجمع بزرگ بسیجیان این استان با حضور سردار پاسدار صالح در هفته بسیج خبر داد.

تجمع بزرگ بسیجیان در قزوین برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی صادق پور در نشست خبری صبح شنبه جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: فرمان تشکیل بسیج در پنجم آذرماه سال 58 توسط امام خمینی (ره) ابلاغ شد و امروز در آستانه تشکیل سی و هشتمین سال تأسیس این نهاد فرهنگی هستیم.

وی افزود: با ایثارگری و جان فشانی های بسیجیان در دوران دفاع مقدس، مشخص شد که بسیج به عنوان یک نهاد ارزشمند بوده که همچنان پشتوانه ولایت فقیه و آماده خدمت رسانی به جامعه و مردم در راستای پیشبرد اهداف نظام بر مبنای تمدن اسلامی است؛ در تعریف معنای بسیج باید به دیدگاه بنیان گذار انقلاب اسلامی توجه کنیم چراکه آن حضرت بسیج را به عنوان یک نهاد اجتماعی و دارای ابعاد مختلف یاد کرده است.

فرمانده ناحیه امام سجاد (ع) استان قزوین بیان کرد: بسیج به عنوان یک تشکیلات نظامی نیست و ابعاد مختلفی برای آن درنظر گرفته شده است؛ برای شناسایی بسیج باید نیازهای مختلف جامعه را شناسایی کرده تا بتوانیم با استفاده از روش و شیوه نو در عرصه خدمت، اقدام کنیم؛ در دیدگاه مقمام معظم رهبری، مردمی بودن به عنوان یکی از شاخص های فرد بسیجی محسوب می شود.

صادق پور یادآور شد: راهبرد هفته بسیج سال جاری به عنوان « بسیج، مردم سالاری دینی» نامگذاری شده و اهداف بسیج در چهار محور دفاعی، فرهنگی، علمی و خدمات رسانی دنبال می شود که علاوه بر برنامه های ابلاغی، برنامه های مختلفی در هفته بسیج پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه توجه به فضای مجازی به ویژه ماهواره ها و سواد رسانه ای از جمله اولویت های مهم در بسیج محسوب می شود، مطرح کرد: از نمونه برنامه های فرهنگی ناحیه بسیج امام سجاد (ع) می توان به برگزاری اردوهای راهیان نور، آموزش گردان های بیت المقدس و عاشورا، برگزاری اردوهای عملیاتی و شبانه، اعتلای بسیج در عرصه علمی در اقشار مختلف بسیج و پیوند بین صنعت و دانشگاه، خدمات رسانی در مواقع بحرانی از جمله حضور 3 گروه جهادی در آتش سوزی اخیر منطقه طارم سفلی و توجه به آسیب های اجتماعی و شناسایی مناطق در معرض خطر اشاره کرد.

فرمانده ناحیه امام سجاد (ع) استان قزوین بیان کرد: تجمع بسجیان گردان بیت المقدس با سخنرانی سردار اهوازیان در مسجد جامع منطقه کوهی و تجمع بزرگ بسیجیان ( همایش شکوه 5 آذر) با حضور سردار پاسدار صالح در مصلی بزرگ نماز جمعه شهر اقبالیه در روز یکشنبه پنجم آذرماه جاری از سایر برنامه های پیش بینی شده ناحیه امام سجاد (ع) این استان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.