کرمانشاه- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با تشریح آخرین وضعیت خدمت رسانی به زلزله زدگان استان، ساز و کار توزیع کانکس و دفترچه‌های جیره هلال احمر را اعلام کرد.

شروط اهدای کانکس و دفترچه جیره به زلزله ‌زدگان

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی نیک کردار روز جمعه - سوم آذر - گفت: توزیع کانکس در روستاها آغاز شده است.

این مسئول گفت که اولویت دریافت کانکس با زنان بدون سرپرست و خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده اند، است.

به گفته او، توزیع کانکس در روستاهای زلزله زده توسط سپاه پاسداران آغاز شده اما این کار در مناطق شهری پس از ارزیابی فنی واحدهای خسارت دیده انجام می شود.

نیک کردار از مردم و نهادهای نیکوکار و خیریه درخواست کرد،؛ کانکس های اهدایی خود را برای توزیع در اختیار سپاه پاسداران قرار دهند که هماهنگی لازم با پایگاه مقاومت شهید جعفری در سرپل ذهاب برای دریافت و توزیع کانکس انجام شده است.

آنچنان که او بیان کرد، پیش از توزیع کانکس باید ارزیابی و کارشناسی واحدهای خسارت دیده در مناطق زلزله زده انجام شود؛ طبق این ارزیابی‌، واحدهای خسارت دیده یا تعمیری هستند و یا احداثی. واحدهای تعمیری یعنی واحدهایی که خسارت آنها جزئی و غیر سازه ای باشد.

به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، به مالکان واحدهای تعمیری کانکس تعلق نمی گیرد و آنها می توانند پس از دریافت کمک بلاعوض دولت، نسبت به تعمیر و ترمیم خسارت های وارده به واحد خود اقدام کنند.

نیک کردار گفت: این کمک بلاعوض به صورت فوری پرداخت می شود اما وام های دولتی پس از معرفی به بانک و تشکیل پرونده قابل پرداخت است که البته قسط اول وام هم فوری به حساب متقاضیان واریز می شود.

او افزود: اگر خسارت به واحدها به صورتی باشد که قابل تعمیر و ترمیم نباشد و  بازسازی نیاز داشته باشد، به مالکان آنها کانکس داده می شود.

نیک کردار در عین حال گفت: واحدهای احداثی نیز 2 دسته و شامل واحدهای ویلایی و آپارتمانی هستند؛ در واحدهای تخریب شده ویلایی با توجه به نظر مالکان آنها، کانکس اهدایی در حیاط یا نزدیکی واحد قرار داده می شود اما برای واحدهای تخریب شده آپارتمانی باید یک اردوگاه تهیه و زلزله ‌زدگان در آنجا در کانکس اسکان داده شوند که این کار زیرساخت می خواهد. 

*توزیع دفترچه هلال احمر

نیک کردار در ادامه درباره آخرین وضعیت توزیع دفترچه های جیره هلال احمر نیز گفت: ساکنان واقعی شهرهای زلزله زده در حال شناسایی هستند که پس از این کار توزیع دفترچه ها آغاز می شود. به گفته وی،هلال احمر سبد غذایی 72 ساعته و جیره خشک یک‌ ماهه را با این دفترچه‌ها توزیع می کند.

*بخاری اهدایی، 500 وات بیشتر نباشد

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین کمبود وسایل گرمایشی در مناطق زلزله زده را یادآور شد و به کسانی که از اهدای این وسایل را دارند، گفت: مردم نیکوکار بخاری های برقی 500 وات تهیه و اهدا کنند تا سیستم برق رسانی دچار فشار و سوختگی نشود. او از مردم خواست که وسایل گرمایشی اهدایی را به هلال احمر تحویل دهند.

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.