پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین - نماینده مردم محلات تصریح کرد: اگر دولت عنوان می‌کند که اشتباه تایپی بوده قطعا باید از دوباره لایحه صحیح مطابق با متن اصلی را به مجلس بیاورد و مسلما این لایحه اشتباه از حیز انتفاع افتاده و نمایندگان مجلس به چیز دیگری رای دادند و دولت باید صداقت خودش را در ادامه در این موضوع اثبات کند.

 لایحه «پالرمو» کان لم یکن است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در واکنش به اظهارات جدید لعیا جنیدی معاون حقویق رئیس جمهور در رابطه با اینکه گفته ایراد و خطای صورت گرفته در متن پالرمو منطقا در مجلس صورت گرفته و ایرادات در نسخه بعدی که در مجلس وجود دارد، دیده می‌شود، اظهار کرد: نکته اینجاست که چرا این اشتباه تایپی را زودتر اعلام نکردند و بعد از اینکه سر و صدای آن بلند شد و شورای نگبهان ایراد گرفت این ادعاها مطرح می‌شود درحالیکه دولت به عنوان مسئول اصلی این موضوع باید در زمان ارائه لایحه پالرمو به مجلس آنرا مورد بررسی نهایی قرار می‌داد تا این مشکلات ایجاد نشود.

علیرضا سلیمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در ادامه گفت: جالب است که پس از قصور و کوتاهی خود در ترجمه معاهده، باز هم به شدت شروع به فضا سازی کردند تا این خطای بزرگ در لابلای حاشیه سازی و تنش آفرینی‌ها محو شود. از سوی دیگر باید گفت از کجا معلوم که در سایر موارد چنین اتفاقاتی رخ نداده و دولت آنرا مسکوت گذاشته باشد.

نماینده مردم محلات تصریح کرد: اگر دولت عنوان می‌کند که اشتباه تایپی بوده قطعا باید از دوباره لایحه صحیح مطابق با متن اصلی را به مجلس بیاورد و مسلما این لایحه اشتباه از حیز انتفاع افتاده و نمایندگان مجلس به چیز دیگری رای دادند و دولت باید صداقت خودش را در ادامه در این موضوع اثبات کند.

سلیمی در پایان افزود: ما نمایندگان مجلس اعتقادمان این است که لایحه پالرمو با اشتباه پیش آمده در ترجمه آن، کان لم لیکن است و باید دوباره مجلس در این رابطه بحث و بررسی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.