نامزد ریاست جمهوری پاکستان گفت: دولت جدید پاکستان سیاست شفاف برای مبارزه با تروریسم، پایان دادن به بحران اقتصادی، رفاه عمومی مردم و گسترش روابط با کشورهای همسایه به ویژه ایران دارد.

تحکیم روابط تجاری تهران-اسلام‌آباد برای تحریم‌شکنی

یه گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عارف علوی» نامزد ریاست جمهوری پاکستان اظهار داشت: حزب تحریک انصاف برای گسترش همه جانبه روابط دوستانه با ایران به دنبال اقدامات عملی است و از تهران هم همین توقع را دارد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای همکاری بیشتر با ایران از اولویت‌های سیاست خارجی حزب حاکم پاکستان است.

علوی تأکید کرد: پاکستان و ایران باید با فراموش کردن برخی اقدامات گذشته که در برخی موارد پیش آمد به فکر تحکیم روابط در آینده باشند.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف گفت: دولت جدید پاکستان سیاست شفاف برای مبارزه با تروریسم، پایان دادن به بحران اقتصادی، رفاه عمومی مردم و گسترش روابط با کشورهای همسایه به ویژه ایران دارد.

وی افزود: یکی از اهداف مهم حزب حاکم گسترش تجارت با کشورهای همسایه به ویژه ایران است و برای ایجاد تسهیلات به بازرگانان این کشورها اجلاس‌های متعددی برگزار شد.

علوی اظهار داشت: به آمریکا و سایر کشورها اعلام کردیم که پاکستان یک کشور مستقل است که بر اساس منافع خود با آن‌ها ارتباط برقرار خواهد کرد.

علوی تصریح کرد: آمریکا و سایر کشورها نمی‌توانند بر روابط پاکستان با سایر کشورها به ویژه ایران تأثیر بگذارند.

وی افزود: گسترش تجارت به نفع پاکستان و ایران است بنابراین به دنبال اقدامات عملی بیشتر در این زمینه هستیم.

نامزد ریاست جمهوری پاکستان ادامه داد: پاکستان و ایران باید به اندازه‌ای تجارت خود را گسترش دهند که موجب استحکام اقتصادی این دو کشور شود و هیچ کشوری نتواند آن‌ها را تحریم کند.

علوی تأکید کرد: حاضریم از تمام ظرفیت‌های ایران برای پیشرفت کشور استفاده کنیم و در قبال اگر تهران در مواردی خواهان استفاده از ظرفیت اسلام‌آباد است از این موضوع استقبال خواهیم کرد.

حزب تحریک انصاف که اداره دولت مرکزی پاکستان را به عهده دارد «عارف علوی» را به عنوان کاندیدای ریاست‌ جمهوری معرفی کرد.
دوره ریاست جمهوری «ممنون حسین» رئیس جمهور فعلی در ۸ سپتامبر ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد و انتخابات برای تعیین سیزدهمین رئیس جمهور پاکستان ۴ سپتامبر برگزار خواهد شد.

کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرد احزاب سیاسی می‌توانند تا ۲۷ آگوست کاندیدای خود برای ریاست جمهوری معرفی کنند.

با توجه به اینکه حزب تحریک انصاف جایگاه خود را در ۳ ایالت پاکستان ارتقا داده است از طرف دیگر نیز دولت مرکزی را در اختیار دارد، امکان پیروزی نامزد انتخاباتی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری بسیار زیاد است.

قرار است بیش از ۱۱۰۰ نماینده مجلس ملی، محلی و سنای پاکستان هفته آینده رئیس جمهور جدید پاکستان را انتخاب کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.