یزد- سردار محمد رضا میرحیدری گفت: امروز پلیس در برقرای نظم و امنیت در جامعه صرفا به نیروی خود متکی نبوده بلکه نقش اصلی را درجلب مشارکت اجتماعی ،تحقق اصل جامعه محوری می داند و معتقد است که مردم نقش مهمی در امنیت جامعه دارند .

مردم نقش مهمی در امنیت جامعه دارند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، سردارمحمد رضا میرحیدری  فرمانده انتظامی استان یزد پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) درنشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهارداشت : امروز پلیس در برقرای نظم و امنیت در جامعه صرفا به نیروی خود متکی نبوده بلکه نقش اصلی را درجلب مشارکت اجتماعی ، تحقق اصل جامعه محوری می داند چون دید گاه پلیس به جامعه در این است  که مردم نقش مهمی در امنیت جامعه دارند .

وی افزود: شعارامسال هفته نیروی انتظامی "پلیس مقتدر و امین مردم" نامگذاری شده که این شعار نشان دهند این است که درنظام جمهوری اسلامی ایران پلیس به عنوان مظهر نظام در سایه مشارکت اجتماعی باید ماموریت ها ی خود را انجام بدهد .

نیروی انتظامی نقش مهمی در تامین امنیت دارد 

فرمانده ناجای استان گفت : نیروی انتظامی نقش مهمی در تامین امنیت جامعه برعهده دارد  و با تلاشهای که صورت گرفته شده توسط این نیرو در استان یزد ، جرایم کاهش داشته و در مقابل آن  کشفیات افزایش داشته است .

میرحیدری تصریح کرد : مردم یزد مردمانی با فرهنگ و با اصالت بوده و این مردم نقش مهمی درتامین امنیت دارند و این استان در مقایسه با دیگر استان ها ازامنیت قابل ملاحظه ا ی برخوردار بوده واین امنیت به پشتوانه مردم استان بوده و نگاه تهدید محوربه پلیس هم د رحال حاضر در جامعه  تغییر کرده است .

فرمانده انتظامی استان گفت : پلیس در کنار مردم درحال خدمت کردن است و نقش خدمتگذاری را ایفا می کند و با توجه به شرایط اقتصادی کشور در حال حاضر ۱۰تیم فعال درسطح استان  به شناسایی و کنترل مجرمان  پرداخته  و تاکنون توفیقات خوبی دراستان در زمینه کاهش جرایم حاصل شده است .

وی خاطر نشان ساخت : درزمینه سرقت دراستان با کاهش ۷درصدی سرقت اتومبیل  و ۴درصدی کیف قاپی مواجه بودیم و درزمینه جیب بری ۶۷درصد و زمینه دخل زنی  مغازه ۱۹درصد کاهش داشته ایم .

کاهش ۵۶درصدی وقوع قتل

میرحیدری ازکاهش ۵۶درصدی وقوع قتل دراستان خبر داد و گفت: درحال حاضرتعداد قتل های  صورت گرفته شده در استان از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر است . 

 این مسئول افزود : مجموع کشفیات پلیس آگاهی استان ۲هزارو ۸۸۱فقره بوده  که در مقایسه با سال گذشته ۱۰درصد  افزایش کشف داشته ودر ارتباط با کنترل مجرمین  و زندانیان  نیز به شدت مراقبت شده  و برنامه هایی درارتباط  با هوشمند سازی ورودی  های استان داریم  تا مجرمانی که ازدیگر استان ها  به یزد می آیند  شناسایی و پی گیری شوند .

وی از متلاشی شدن یک باند سرقت  که به صورت تکی اقدام به سرقت از ۱۰۰منزل را داشتند خبر داد و گفت : تجاوز به عنف در استان ۳۸درصد کاهش داشته و اغلب مواردی که صورت گرفته  مربوط به مهاجران و ساکنان غیر بومی بوده و همچنین نزاع  دسته جمعی و فردی هم ۱۴درصد در استان کاهش داشته  که امیدواریم با همکاری رسانه  و مردم این امآر به صفر برسد .

ساماندهی خانه مسافرهای شهر یزد

فرمانده انتظامی استان یزد در پایان با اشاره به ساماندهی خانه مسافرهای شهر یزد و برخورد جدی با جرائمی که در ین خانه ها انجام می شود گفت : هر جرمی که خانه مسافرهای شهری رخ بدهد خود مسئولان آن خانه مسافرها مسئول هستند و خودشان باید پاسخگو افکار عمومی باشند  نه اینکه هدفشان فقط  کسب در آمد باشد و کسانی هم  که می  خواهند  برای کسب در آمد  اقدام  کنند حتما با ید با اداره اماکن همکاری های لازم را داشته باشند و اطلاعات مسافران نیز باید در اختیار اداره اماکن و نهاد های مربوطه قرار بگیرد .

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.