شهردار مشهد گفت: باید نیروی انتظامی برای همکاری در حوزه ترافیک فعالتر شده و در بحث نیروی انسانی و تجهیزات مورد حمایت قرار گیرد.

شهرداریها ی کلانشهرها نیاز به حمایت بین بخشی دارند/نیروی انتظامی برای همکاری در حوزه ترافیک باید فعالتر  شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر تقی‌زاده خامسی درهمایش معاونین ومدیران حمل ونقل وترافیک کلانشهرها و مراکز استانهای کشوردر مشهد برگزار شد گفت: باید حضور پلیس در کلانشهرها دیده شود زیرانمایش اقتدار نیروی انتظامی برای کاهش ترافیک یکی از اصول اولیه مقابله با مشکلات ترافیکی است.

*انتشار ۷۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای ترافیک مشهد

وی با تاکید بر افزایش سرانه سفر از ناوگان حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده درسال قبل شهرداری مشهد به عنوان تنها شهرداری در میان شهرداری‌های کشور موفق به دریافت مجوز انتشار ۷۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای توسعه خطوط قطارشهری مشهد شدو بر همین اساس توسعه ناوگان عمومی با سرعت آغاز شده است و و اجرای خط ۳ قطارشهری مشهد سرعت گرفته است.
شهردار پایتخت معنوی ایران اسلامی افزود: همچنین این نهاد موفق به تعیین تکلیف ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال از اوراق مشارکتی که در گذشته منتشر شده طی یکسال گذشته شده است و با توجه به اهمیت موضوع ناوگان حمل و نقل عمومی وزارت کشور با انتشار اوراق مشارکت جدید موافقت کرده است.      

*هزینه ۳ میلیون یورو ویی برای خط دو قطارشهری
تقی‌زاده خامسی به تامین ناوگان مورد نیاز خط دو قطار نیز شهری اشاره و تصریح کرد: برای ناوگان خط دو در دوره قبل قرارداد خرید ۱۰۰ واگن منعقد شد که به صورت قطعه از چین وارد بندر عباس و فقط ۵۰ واگن از گمرک ترخیص و ۳۰ واگن آن مونتاژ و به مشهد منتقل شد.
شهردار مشهد مقدس افزود: در دوره مدیریت شهری جدید با تلاش‌های فراوان ۵۰ واگن باقیمانده از گمرک ترخیص و ۳۵ واگن مونتاژ شده نیز به خط دو قطارشهری مشهد منتقل شد که برای این اقدام در مجموع ۳ میلیون یورو و ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است البته بقیه واگن‌ها نیز اکنون در تهران در حال مونتاژ است و تا پایان سال به مشهد منتقل خواهد شدو در مجموع هزینه‌کرد بالغ بر ۱۲ میلیون یورو طی یکسال گذشته برای توسعه قطارشهری مشهد داشته ایم.

*دو برابری بودن تلفات سوانح جاده ای در کشورهای در حال توسعه

سرهنگ محمد باقر سلیمی رئیس‌پلیس راهنمایی‌ورانندگی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت:متاسفانه به دلیل کمبود آموزشها و خودروهای نا ایمن دو برابری بودن تلفات سوانح جاده ای در کشورهای در حال توسعه ۳۰ درصد ناوگان خودرویی را در اختیار دارند اما ۶۰ درصد تلفات مربوط به این کشورهاست.

وی با تاکید بر اینکه برای حل ترافیک شهری باید همه دستگاهها هم افزایی داشته باشند یادآورشد: فقط کار باز دارنده کار ساز نیست از سویی متاسفانه دربحث آموزش کمبودهایی وجود دارد وهزینه‌های آموزش رانندگی دست ما نیست بر این اساس  برای بالا بردن فرهنگ ترافیک لازم است تلاش بیشتری انجام گیرد.

*مهمترین رویداد مدیریت ترافیک شهری

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشورنیز در این نشست هم اندیشی معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهرها و مراکز استانها به میزبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد را یکی از مهمترین رویدادهای مدیریت شهری برشمرد.

مرضیه حصاری با بیان اینکه همه کارشناسان خبره ترافیک مدیریت شهری کشوردر این نشست حضور دارند، افزود: درهمایش یاد شده در خصوص اقدامات مرتبط با کاهش تصادفات شهری و تلفات ناشی از آن با اولویت حوادث مرتبط با عابر و موتورسیکلت، طرح هایی مرتبط با توسعه حمل و نقل پاک و استفاده از فیلتر جاذب ذرات معلق در اتوبوس های شهری مورد بحث و تبادل نظر قرارمی گیرد.

*بیمه شدن ۴۷۰هزار نفر از رانندگان کلانشهرها

این مقام ترافیکی کشور همچنین یاد آور شد: برای رفع مشکلات رانندگان در حوزه حمایتی و معیشتی نیز طرحهای در حال اجراست و بیمه شدن ۴۷۰هزار نفر از رانندگان کلانشهرها و تقدیر از رانندگان نمونه و حرفه ای در بحث ترافیک و خدمت رسانی به شهروندان از جمله این اقدامات است.

به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌هابا بیان اینکه هنوز هم ۲۲ هزار اتوبوس در کلانشهرها نیاز به حمایت یارانه ای دارند خاطرنشان کرد: برای رسیدن به استانداردهای ریست محیطی هزار و ۶۳۹ دستگاه اتوبوس با تامین مالی فاینانس خریداری شده و ۷۱هزار اتوبوس و در ناوگان عمومی اسقاط و نوسازی شده است و تهران و مشهد نوسازی ناوگان عمومی را بر اساس طرح حمایتی ریاست جمهوری نیز کلید خورده است.

*هوشمند سازی حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها

وی با تاکید بر لزوم هوشمند سازی حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها برای رفع مشکلات مردم در حوزه ترافیک شهری افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشورطرحهای اثربخشی را با نگاه علمی به بحث ترافیک و استاندارد سازی سامانه های حمل و نقل برنامه ریزی کرده است وبا توجه به تاکید دولت برای کاهش مشکلات زیست محیطی و ترافیکی در این نشست تصمیمات خوبی اتخاذ خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشورهمچنین در باره شیوه های تعامل با بخش خصوصی در قالب دستورالعمل واگذاری اتوبوس و بهره برداری از خطوط، توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل (TOD)، طرح های مرتبط با استفاده از سامانه های هوشمند حمل و نقل و ترافیک شهری(ITS) یادآور شد: توسعه سامانه های اتوبوسرانی تندرو(BRT) نوسازی ناوگان تاکسیرانی و حمل بار در کلانشهرها از محورهای اصلی  این نشست علمی بر شمرده می شود.

لازم به ذکر است یازدهمین نشست تخصصی معاونین ومدیران حمل ونقل وترافیک کلانشهرها و مراکز استانهای کشورعصر فردا با جمع بندی نشستهای تخصصی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات ترافیکی به کار خود پایان می دهد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.