اسپوتنیک در مطلبی به نقل از یک تحلیلگر سابق پنتاگون نوشت احتمالا ژنرال‌های برجسته آمریکایی با مداخله نظامی واشنگتن در ونزوئلا مخالفت می‌کنند.

ژنرال‌های برجسته آمریکا با مداخله نظامی در ونزوئلا مخالفت خواهند کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اسپوتنیک در گزارشی نوشت: احتمالا ژنرال‌های برجسته آمریکایی با هرگونه مداخله نظامی در ونزوئلا که جنگ طلب‌های دولت ترامپ خواهان آن هستند، مخالفت خواهند کرد.

کارن کْویاتکوفسکی، تحلیلگر سابق پنتاگون به اسپوتنیک گفت: مداخله نظامی در ونزوئلا در اولویت‌های منافع ملی قرار ندارد و هیچ تاثیری در تامین منافع ملی آمریکا ندارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته خوان گوایدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناختند و قصد دارند مشروعیت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را از وی بگیرند. پمپئو روز جمعه الیوت آبرامز، دوست نزدیک و قدیمی و متحد سیاسی جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا را به عنوان نماینده ویژه این کشور برای بازگرداندن «دموکراسی» به ونزوئلا منصوب کرد، اقدامی که بیشتر اثبات کرد آمریکا قویا از کودتا برای سرنگونی مادورو حمایت می‌کند.

چشم انداز مداخله نظامی احتمالی در ونزوئلا همچنین رای دهندگان آمریکایی را عصبانی کرده است که به شکل روزافزونی از بی کفایتی مالی دولتشان خشمگین هستند.

کویاتکوفسکی گفت: "با وجود حضور یک تیم نئومحافظه کار در کاخ سفید، مردم آمریکا احتمالا از مداخله آمریکا برای تغییر دولت در ونزوئلا حمایت نخواهند کرد. با وجود شایعه‌ها درباره اعزام نیروی دریایی به منطقه جنوب خلیج مکزیک، مشخص نیست توانایی نیروی دریایی آمریکا در منطقه نزدیک به ونزوئلا در چه وضعیتی است. منابع اصلی نیروهای آمریکایی مستقر در این بخش از دنیا بیشتر نیروهای مبارزه با مواد مخدر و سازمان سیا هستند و در صورتی که آمریکا بخواهد اقدام نظامی انجام دهد باید نیروی دریایی خود را به این منطقه اعزام کند."

در ادامه این مطلب آمده است: البته مداخله نظامی در ونزوئلا با وعده‌های ترامپ برای کاهش حضور نظامی آمریکا در جنوب آسیا و خاورمیانه تناقض دارد.

این کارشناس کهنه کار پنتاگون گفت: "به شکل تاریخی زمانی که ارتش آمریکا وادار شده است از بخشی از دنیا خارج شود (سوریه، عراق و افغانستان)، غالبا به طور کامل عقب نشینی نمی‌کند، بلکه به جبهه جدیدی منتقل می‌شود."

کویاتکوفسکی افزود: "احتمالا ترامپ تلاش می‌کند از جنگ افروزی در ونزوئلا برای کمک به تامین بودجه درخواستی اش برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک استفاده کند."

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.