قزوین_ حسن آصفی گفت: تاکنون چهار میلیارد ریال به صورت نقدی و ۴۵ میلیارد ریال به شکل غیرنقدی به سیل زدگان از سوی مردم قزوین توسط جمعیت هلال احمر جمع آوری شده است.

جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان/مرکز حاد توانبخشی در انتظار صدور پروانه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر  استان قزوین روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت خوبی در بارش های اخیر در استان اتفاق افتاد و این مدیریت مانع از بروز خسارت شد و باتوجه به موقعیت جغرافیایی و وجود باغستان های استان موجب شد تا این بارش ها را به خوبی مدیریت کنیم.

وی افزود: در حوزه کمک به سیل زدگان کشور، همدلی خوبی را در استان شاهد بوده و رتبه سوم را در جمع آوری کمک به سیل زدگان در کشور کسب کردیم که ۷ درصد کمک های کشور مربوط به استان قزوین بود؛ بالغ بر ۴ میلیارد ریال کمک های نقدی و ۴۵میلیارد ریال کمک های غیرنقدی به سیل زدگان از سوی مردم قزوین توسط جمعیت هلال احمر جمع آوری شده است که البته این مبالغ به جز کمک هایی است که توسط مردم قزوین به حساب سراسری جعیت هلال احمر در کشور واریز می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: تمام اقلامی که در هلال احمر جمع آوری می شود باید ضبط شود و ما نمی توانیم حتی یک قلم را کم یا زیاد کنیم.

آصفی با اشاره به اعزام امدادگران و اعضای جوانان هلال احمر قزوین به استان های سیل زده اضافه کرد: بعد از بازگشت تیم های امدادی که به تعداد ۵۴ نفر در قالب ۲۰ تیم سازماندهی شده و تیم های حمایت روان جوانان به پلدختر اعزام شدند و امروز تقریبا اقلام ضروری سیل زدگان تامین شده است و از این پس نوبت به نیازهای دایمی و اسکان دایمی آنها خواهد رسید.

وی گفت: مرکز حاد توانبخشی این جمعیت نیز که قرار بود در سال های گذشته راه اندازی شود و تمام تجهیزات مورد نیاز این مرکز و همچنین فضای آن در سال ۹۶ تامین شد اما هنوز در انتظار صدور پروانه از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است و تا زمانی که این پروانه صادر نشود امکان شروع فعالیت مرکز وجود ندارد؛ در حال حاضر تجهیزاتی که وارد استان شده تجهیزات گران قیمتی است و ما آمادگی فعالیت مرکز را داریم و منتظر اخذ پروانه مجوز از وزارت بهداشت هستیم؛ البته موافقت اصولی برای ایجاد این مرکز آخر فروردین ماه امسال گرفته شد اما هنوز پروانه صادر نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا و تجدید بیعت با شهدا در هفته هلال احمر انجام شده است و هلال احمر در همایش دوچرخه سواری و پیاده روی حضور پرنگی داشت.

آصفی خاطرنشان کرد: با همکاری صداوسیما در شب های ماه رمضان برنامه هایی با حضور داوطلبان برای جمع آوری کمک های مردمی برای سیل زدگان انجام می شود و تلاش داریم بخشی از آن کمک ها را به استان اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: طرح ضیافت ماه مبارک نیز در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار و کمک ها برای سیل زدگان نیز جمع آوری می شود؛ حدود دوهزار بسته های غذایی بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر، ۳۰هزار عضو جوانان و دوهزار و ۸۰۰نفر امدادگر هلال احمر هستند و جوانان فعال شامل یکهزار و ۷۰۰نفر و داوطلبان فعال هزار و ۵۰ الی ۶۰ نفر است، یادآور شد: فراخوان داوطلبان و اجرای طرح نیابت و ارائه آموزش ها در فضای مجازی در هفته هلال انجام می شود.

آصفی گفت: ارائه خدمات با ۵۰ درصد تخفیف به مردم در درمانگاه هلال احمر، برگزاری همایش پیاده روی خانواده هلال احمر، برگزاری نشست مجمع کانون های جوانان، برگزاری نقالی هلال در پرده مرشد و تجلیل از معلمان هلال ویژه دانشگاه علمی کاربردی و راه اندازی کانون خبرنگاران از جمله برنامه های هفته هلال احمر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۱۶ پایگاه ثابت، ۱۰ پایگاه فعال، یک پایگاه هوایی و ۵ تیم واکنش سریع در استان فعال است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.