معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از اختصاص بسته اشتغال‌زایی ۵ ساله به جوانان تازه ازدواج کرده استان خبر داد.

بسته اشتغال‌زایی ۵ ساله ویژه زوجین خراسان رضوی اختصاص می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، حسن عزیزی ظهر امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته ازدواج در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار داشت: وضعیت ازدواج در استان خراسان رضوی نسبت به شهرهای دیگر کشور مناسب نیست و به همین منظور بسته اشتغال‌زایی ۵ ساله برای جوانان تازه ازدواج کرده در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: کاهش نرخ ازدواج در استان بسیار پایین است؛ مهم‌ترین رویکرد اداره کل ورزش و جوانان استان فرهنگ‌سازی برای ترغیب جوانان و همچین آشنایی خانواده‌ها با این مقوله مهم است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه تنها دو سایت همسریابی زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان است گفت: انتخاب همسر از سایت‌های همسریابی یکی از دلایل تعویق و ازدواج‌های ناموفق در استان است.

عزیزی افزود: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی ضعیف و همچنین عدم توجه به مشاوره‌های قبل از ازدواج سبب شده که ازدواج به سبک ایرانی به سمت و سوی دیگری برود.

عزیزی از صف ۴۰ هزار نفره جوانان در صف وام ازدواج خبر داد و ادامه داد: در راستای فرهنگ‌سازی برای ازدواج ۲ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۵۶۹ جوان استان وام‌های ۳۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد در نظر گرفته شده است. در سال ۹۷،  ۱۵۴ میلیون و ۹۴ هزار و ۱۱۰ ریال در سطح استان پرداخت وام داشته‌ایم.

وی با اشاره به طرح سرباز مهارت اظهار داشت: طرح سرباز مهارت در خراسان رضوی برگزار می‌شود که یک هزار سرباز جوان تحت دوره آموزشی ۸۰ ساعته نظری و عملی قرار می‌گیرند و بعد از پایان دوره تسهیلاتی به آنها داده می‌شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: ۶ مرکز تخصصی ازدواج برای فرهنگ‌سازی ازدواج در بین جوانان و خانواده‌ها در استان تاسیس خواهد شد که سه مرکز در مشهد، ۲ مرکز در گناباد و یک مرکز در کاشمر خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.