معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیشتر متن‌های ما اقتباس از نمایشنامه‌های خارجی است، این مسئله که با گذشت 40 سال از انقلاب به‌متن خارجی متوسل باشیم، ضعف ما را نشان می‌دهد.

وابستگی به‌نمایشنامه‌های خارجی ضعف ما را نشان می‌دهد/ متن بیشترین چالش تئاتر است

به‌گزارش قدس انلاین ، محمدرضا محمدی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی رسانه‌ای جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی که در دفتر معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار  شد، گفت: مشکل ما در تئاتر، عدم وجود متن و نمایشنامه خوب بوده که جشنواره نمایشنامه‌نویسی اقتباسی برای پاسخ به این خلاء ایجاد شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این جشنواره اگر سال آینده برگزار نشد و تبدیل به دوسالانه شد، باید بتواند خوراک دو سال آینده تئاتر را تأمین کند.

وی متذکر شد: بیش‌ترین چالش تئاتر مربوط به متن بوده و بیشتر متن‌های ما اقتباس از نمایشنامه‌های خارجی است، این مسئله که با گذشت 40 سال از انقلاب به‌متن خارجی متوسل باشیم، ضعف ما را نشان می‌دهد.

محمدی خاطرنشان کرد: منابعی برای نمایشنامه‌های اقتباسی معرفی شده است که برترین نمایشنامه‌های آن در سال آینده به‌تئاتر تبدیل می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حوزه تئاتر را بسیار آسیب‌پذیر دانست و افزود: باید بتوانیم مشکلات آن را بر طرف کنیم، به‌همین دلیل تمام قد در کنار این جشنواره حضور داریم، چرا که این جشنواره در حوزه نمایش کشور اثرگذار بوده و خوراک نمایشی استان و کشور را تأمین می‌کند.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.