معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: از آغاز طرح جامع و سیستماتیک پایش سلامت ایثارگران در این استان در سال ۱۳۹۶ تاکنون نیمی از جامعه هدف پایش شده و برای آنان پرونده سلامت الکترونیکی تشکیل شده است.

نیمی از جامعه ایثارگری خراسان رضوی پایش سلامت شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمد غلامپور افزود: جانبازان ۷۰ درصد، والدین شهدا به تعداد ۱۱ هزار نفر، همسران شهدا با حدود ۶ هزار نفر جمعیت و سایر ایثارگران با بیماری های خاص، سخت درمان یا وابسته به تخت شامل این طرح می‌باشند.

وی اظهار داشت: از مهر ماه سال ۹۶ تا پایان آبان ماه سال جاری هزار و ۲۸ همسر شهید، چهار هزار و ۹۲۲ نفر از والدین شهدا، هزار و ۱۷۴ نفر از جانبازان و هزار و ۳۸۹ نفر از سایر ایثارگران که مبتلا به بیماری‌های سخت یا خاص بوده‌اند پایش سلامت شده و پرونده الکترونیک سلامت برای آنان تشکیل شده است.

وی تعداد پایش‌های سلامت صورت گرفته برای این جامعه را حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد با توجه به نوع بیماری و شرایط سلامت ایثارگران برخی از آنان طی این مدت بیش از یک بار مورد پایش قرار گرفته‌اند.

غلامپور افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جامعه هدف در این طرح دستکم ۱۸ هزار نفر بود که به خاطر عدم تامین اعتبار لازم و پرداخت نشدن به موقع حق‌الزحمه پزشکان از سوی بیمه این هدف محقق نشده است.

وی اظهار داشت: به دلیل تعویق در پرداخت‌ها از سوی بیمه دی، پزشکان انگیزه همکاری در این طرح را از دست داده و در مواردی قرارداد خود را با این بیمه فسخ کرده‌اند.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۲۶ شهید، ۴۹ هزار و ۲۸۶ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، همچنین جمعیت ایثارگری این استان شامل خانواده شهدا، جانبازان و خانواده این عزیزان و آزادگان بالغ بر ۳۰۸ هزار نفر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.