محمد جواد ظریف در واکنش به سوالی درباره دیدارش با رئیس دفتر سیاسی طالبان گفت: برای تامین صلح در این کشور با با همه گروه‌های افغانستانی دیدار می‌کنم.

ظریف: برای صلح در افغانستان با همه گروه‌های سیاسی این کشور دیدار می‌کنم

قدس آنلاین: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که شب گذشته خبر  دبدارش با ملا عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر و هیئت همراهش در سفر به تهران منتشر شده و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان داشت در پاسخ به سوالی درباره صحت این خبر و  واکنش‌ها به این دیدار ، با تایید این ملاقات و رایزنی، گفت: در جهت صلح برای افغانستان با همه گروه‌های افغانی دیدار می‌کنیم، آنها هم برای همین کار آمده‌اند.

در ساعات پایانی سه شنبه شب «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان با انتشار توئیتی از دیدار ملا عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر و هیئت همراه وی با وزیر خارجه کشورمان خبر داد. 

این دومین سفر اعضای دفتر سیاسی طالبان به تهران پس از توقف مذاکرات صلح میان این گروه و آمریکاست. با این تفاوت که در سفر پیشین هیئت طالبان دیدار در سطح معاون وزیر صورت گرفت و هیئت طالبان با عباس عراقچی دیبدار کردند.

این بار اما رئیس دفتر سیاسی طالبان خود به تهران آمده و با وزیر خارجه ایران دیدار و رایزنی کرده که نشان از اتفاقات جدید در عرصه دیپلماسی برای صلح در افغانستان است.

در خبرها امد که 

وزیر امور خارجه در این دیدار بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به شکل‌گیری و تقویت گفت و گوهای بین الافغانی با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی تاکید کرد.

ظریف همچنین از آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با کشور و مردم افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.