مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خراسان رضوی گفت: چون قاعدتا اختلاف مرغ زنده با لاشه و مرغ آماده طبخ باید ۲۸ درصد باشد در حالیکه این قیمت الان بالای ۴۵ درصد است.

افت شدید قیمت مرغ بخاطر عرضه بیش از توان و ظرفیت بازار است

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و نگرانی مصرف کننده در تامین و تهیه مرغ شب عید و نگرانی از واردات مرغ ،پیش بینی می شود که بازار  با التهاباتی مواجه کند. در همین خصوص "ولی الله کاشکی"مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خراسان رضوی ضمن ابراز ناراحتی از وضعیت بازار مرغ گفت: متاسفانه بازار مرغ روزهای خیلی بدی را می گذراند و به خاطر افت قیمتی زیادی که مرغ داشته  تقریبا اکثر همکاران ما متضرر شده اند و همه تلاش ما این است که در صورت خرید دولت تعادل را به بازار برگردانیم.

وی ادامه داد: طی جلسات متعددی تنظیم بازاری که با مسئولین ذی ربط داشته ایم در تلاش هستیم که میزان نیاز مصرف بازار مرغ برای شب عید را از منابع داخلی تامین کنیم تا مجبور به واردات مرغ نباشیم.

وی ادامه داد: ولی با اینهمه این مژده را برای همشهریان می دهم که نگران قیمت مرغ برای شب عید نباشند چرا که اگر قیمت بیشتر از این افت نداشته باشد مطمئنا افزایشی نخواهد داشت.

کاشکی دلیل کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ را در این فصل عرضه بیش از اندازه دانست و گفت: بر خلاف فصول پیش از این که ما معمولا در فصل سرما با افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ مواجه بودیم متاسفانه امسال با افت شدیدی قیمت مواجه هستیم که دلیل آن هم  این است که عرضه مرغ و تخم مرغ بیش از توان و ظرفیت بازار است و از آن جایی که دولت تمایلی برای خرید مرغ ندارد و حدود ۲۰ روزی هم هست که صادرات مرغ و تخم مرغ متوقف شده  همه اینها باعث افت شدید قیمت ها شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خراسان رضوی گفت: در صورتی که دولت وارد میدان شود و مرغ های مازاد را خریداری کند نقدینگی به بازار تزریق می شود واندکی از مشکلات تولید کنندگان کم می شود و از آن طرف هم دست دلالان از بازار کوتاه می شود و قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار به تعادل می رسد.  قاعدتا اختلاف مرغ زنده با لاشه و مرغ آماده طبخ باید ۲۸ درصد باشد در حالیکه این قیمت در حال حاضر به  بالای ۴۵ درصد رسیده که اگر وضع به همین منوال پیش برود در یکی دو ماه آینده بار دیگر قیمت مرغ تا ۱۵ هزار تومان هم افزایش خواهد داشت.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.