دادستان مشهد گفت: در استان پرونده کلان در خصوص تخلفات اقلام مورد نیاز پیشگیری کرونا که مشمول ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی شده و به عنوان مفسد فی‌الارض در نظر گرفته شود، نداشتیم.

احتکارهای کشف شده بلافاصله در چرخه توزیع قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین،  قاضی حسین درودی در خصوص برخورد با متخلفان در ایام مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: ما برای پیشگیری اقداماتی را انجام داده و هشدارهایی نیز به هر کدام از افرادی که در معرض ارتکاب این تخلفات و جرایم هستند، داشتیم. هرجا که ماموران انتظامی مجوزهایی را خواستند، به آنها دادیم.

وی در خصوص پرونده‌های تخلفات صورت گرفته، گفت: پرونده‌هایی که کلان نباشد به تعزیرات می‌رود و آنجا تشکیل می‌شود، اما اگر پرونده تخلف در سطح کلان باشد، جرم تلقی شده، به دادسرا می‌آید و به صورت جدی و محکم با آنها برخود می‌شود.

درودی بیان کرد: اقدامات خوبی در مشهد انجام شده و تاکنون در خصوص هر اخباری که مبنی بر دپوی محصولات بهداشتی بوده و در مبارره با ویروس کرونا تاثیر داشته، حتما ورود یافته و برخورد کردیم. ماموران نیز کشفیات خوبی داشتند.

دادستان مشهد خاطرنشان کرد: در استان پرونده کلان در سطحی که مشمول ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی شده و به عنوان مفسد فی‌الارض در نظر گرفته شود، نداشتیم، اما اگر در روزهای آتی پرونده‌ای در این سطح تشکیل شود، دادسرا با همین عنوان مجرمانه این افراد را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

وی افزود: تخلفات ما در حوزه احتکار ماسک، مایع‌های ضد عفونی، دستکش و مواردی بوده که در بحث پیشگیری و عدم سرایت ویروس کرونا مورد نیاز مردم است. این احتکارها بیشتر به سبب سودآوری این افراد بوده که این محصولات را نگه داشتند تا با قیمت بیشتری عرضه کنند.

درودی ادامه داد: در خصوص لیموترش که این روزها متقاضی زیاد دارد نیز چند انبار کشف شده که سریع از طریق میدان‌های بار در دسترس توزیع شده و به مصرف مردم رسیده است. پرونده‌هایی نیز از قبل داشتیم که محموله‌های الکل توقیفی بوده، خود صاحبان پرونده متقاضی بودند تا در اختیار مردم قرار گیرد که بلافاصله در چرخه مصرف قرار گرفته است.

دادستان مشهد عنوان کرد: احتکارهای کشف شده بلافاصله در چرخه توزیع قرار گرفته است. اقلام بهداشتی تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده تا از طریق آنها در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد که می‌تواند مراجع بهداشتی یا بیمارستان‌ها باشد یا حوزه‌های دیگری که متقاضی داشتند. میوه‌ها نیز از طریق خود مرجع قانونی در چرخه توزیع قرار گرفته تا مردم بتوانند با قیمت مصوب آن استفاده کنند و جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.