خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی برای حل مشکلات عشایر در حوزه راه، آموزش و پرورش، بیمه، فروش دام، تامین جو یارانه ای، گازرسانی به مناطق عشایر نشین، تامین آب شرب بهداشتی و سوخت عشایر خطاب به دستگاه های اجرایی و ادارت مربوط دستورات لازم را صادر کرد و خطاب به معاونان عمرانی و سیاسی خود تاکید کرد: تا ۱۵ روز آینده مصوبات بررسی و گزارش داده شود.

مشکلات عشایر استان تا ۱۵ روز دیگر پیگیری و نتایجش اعلام شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در شورای عشایری استان اظهار داشت: برای حل مشکلات عشایر استان در مراوه تپه با برگزاری جلسه ای با مسئولان مربوط در استان گلستان یک بار برای همیشه مشکلات عشایر استان حل و فصل شود.

وی گفت: آسانترین جواب برای انجام ندادن کارها نبود و کمبود اعتبارات است و این در حالی است که دستگاه های اجرایی باید برای حل مشکلات و تامین نیازها، پیگیری های مستمری از سطح ملی داشته باشد.

دکتر شجاعی با اشاره به درخواست عشایر مبنی بر تامین اقلام دارویی، تصریح کرد: برای حل مشکلات بهداشت و درمان عشایر دانشگاه علوم پزشکی استان در صورت امکان کمیته ویژه تشکیل دهد و یا از طریق بهداشت روستایی عشایری پیگیری کند.

وی مطرح کرد: برای حل دغدغه فروش و عرضه محصولات عشایر استان، عشایر باید به اتاق بازرگانی و اصناف متصل شوند تا منافع مادی مادی عشایر افزایش یابد و در واقع به سمتی حرکت کنیم که بحث ایجاد سردخانه و کشتارگاه عشایر به صورت ایجاد تعاونی عملیاتی شود.

شجاعی گفت: بیش از ۵ هزار خانوار عشایری در استان وجود دارد که به لحاظ جمعیت عشایری خراسان شمالی پانزدهمین استان در رتبه بندی کشوری است که به عنوان قشر مولد ۱۴ و گوشت قرمز دام سبک استان را تأمین می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نبود مرتع مشخص عشایر استان در مراوه تپه، سوخت، فروش دام و عدم همخوانی قیمت دام و گوشت قرمز، گازرسانی به محله های عشایر نشین شهرستان های مانه سملقان و راز و جرگلان، ارائه تسهیلات به عشایر برای رونق تولید در حوزه دام، درخواست ارسال پرونده های سیل خسارت سال گذشته به عشایر استان از استان گلستان به خراسان شمالی از مشکلات و درخواست های عشایر در شورای عشایری استان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.