کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: غربی‌ها برای اینکه از مسیر اعتمادسازی ایران تضمین عینی بگیرند فروپاشی ساختار نظام سیاسی ایران و جمع کردن مقوله و مفهومی به نام ولایت فقیه را دنبال می‌کنند، درواقع تسلیم کامل ایران را در برابر خواسته‌های خود می‌خواهند.

در تقسیم کار غرب، اسرائیل مسؤول ترور در ایران است

ابوالفضل ظهره وندی کارشناس مسائل سیاسی در خصوص تلاش اصلاح طلبان در باره مذاکره با آمریکا و عادی سازی رابطه با دنیای غرب در گفت‌وگو با قدس آنلاین گفت : اصلاح طلبان دائما به دنبال بهانه ها و دستاویزهای تازه ای برای برقراری ارتباط با دنیای غرب هستند. اصولا طیف اصلاح‌طلب همواره از زمان آقای خاتمی به دنبال اعتمادسازی و گفت‌وگوی تمدن‌ها و تنش زدایی بوده است، بنابراین در همان چهارچوب با توافق برجام سعی کردند مسیر اعتمادسازی را هموار کنند، هر چند که خود به عینه دیدند که جاده اعتمادسازی به آمریکا و اروپا انتهایی ندارد. 

وی در این باره توضیح داد : نقطه اعتماد سازی که اروپا و امریکا درباره ایران بدان مایل هستند و به آن سمت حرکت می‌کنند از فروپاشی ساختار سیاسی ایران آغاز می‌شود یعنی سناریو خیلی روشن است که آنها به دنبال تضمین‌های عینی برای رسیدن به خواسته خود هستند. 

کارشناس مسائل سیاسی در این باره تصریح کرد : غربی‌ها برای اینکه از مسیر اعتمادسازی ایران تضمین عینی بگیرند فروپاشی ساختار نظام سیاسی ایران و جمع کردن مقوله و مفهومی به نام ولایت فقیه را دنبال می کنند،در واقع تسلیم کامل ایران را در برابر خواسته‌های خود می‌خواهند، به همین خاطر می‌بینید در فرایند مذاکرات برجام آقایان اصلاح طلبان اعلام کردند که هر نوع توافقی بهتر از عدم توافق است در حالی که چنین توافقی را در تاریخ درباره کشوری مثل ژاپن که در جنگ جهانی دوم در آستانه سقوط بود دیدیم که مجبور بود به هر توافقی تن بدهد، چرا کا اگر توافق نمی کرد بمب اتمی بعدی را می‌خورد بنابراین ما درباره موضوع هسته‌ای ایران قبل از هر چیزی باید مسأله را به درستی خوانش کنیم تا بفهمیم در منطقه وجهان چه کسی نقش پلیس خوب و چه کسی نقش پلیس بد را بازی می‌کند.

ابوالفضال ظهره وندی دراین باره خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی شبیه سگی است که پارس می‌کند تا در این تقسیم وظیفه هم با ابزارهای مختلف تبلیغی به ما حمله کند و هم مسوولیت ترور را در داخل ایران بر عهده بگیرد، ضمن اینکه تلاش می‌کند تا فضای اطراف و همسایگان ما را هم دچار تشنج کند. رژیم صهیونیستی از این جهت به جمهوری اسلامی ایران اتهامات هسته‌ای می‌زند تا فضا را برای اعمال فشار اروپایی‌ها و آمریکا فراهم کند.

وی در  این باره بیان داشت: اینجا بین آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستی تقسیم وظیفه صورت گرفته است.رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زند برای اینکه آژانس را علیه ما تحریک کند با اتهام زنی و دادن کد به اروپا تلاش می‌کند تا آژانس و اروپایی‌ها مطالبه بازرسی و اعتمادسازی کنند. به هر حال رژیم صهیونیستی با ترورهایی که در منطقه انجام داده ابایی از اینکه تروریست خوانده شود ندارد چرا که نقش رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد اخلال و بر هم زدن امنیت و صلح منطقه است. وقتی به دنبال برهم زدن امنیت است ادعای ساخت بمب اتم در ایران و مسأله تورقوزآباد را  مطرح کردند که آقای گروسی مدیر کل آژانس خواستار بازدید از این منطقه می شود بنابراین بین آنها یک تقسیم کار صورت گرفته است یعنی رژیم صهیونیستی با اتهام زنی به ایران ظرفیت لازم را برای افزایش فشار غربی ها و اروپایی ها بر ایران ایجاد می کند. در حالی که در حال حاضر ۹۲ درصد کل بازرسی های آژانس روی ایران متمرکز است یعنی از ۱۶۳ کشور که عضو آژانس هستند ۸ درصد بازرسی می‌شود اما در موضوع ایران ۹۲ درصد و بعد از همه سالهایی که از ایران بازرسی و نظارت به عمل آمده عملا هیچ اتفاقی به نفع اهداف اقتصادی ما نیفتاده بلکه تحریم ها تشدید شده است.

کارشناس مسائل سیاست خارجی افزود:  مسیر اعتمادسازی و مسیر تعامل با غرب در شیوه برجام و نوع دیپلماسی که اصلاح طلبان دنبال می‌کنند مسیر بر اندازی و سقوط نظام است، مساله بسیار روشن است چرا که برجام اصلا یک توافق نبود، بلکه برجام یک پروژه است، پروژه براندازی نظام که جالب است هیچ کس در کشور به این موضوع مهم توجه نمی‌کند در حالی که غربی ها برای تحقق این پروژه با هم هماهنگ و همراه هسند و تقسیم کاری که برعهده گرفته اند را به خوبی انجام می‌دهند که بخش ترور آن برعهده رژیم تروریست صهیونیستی افتاده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.