رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: روند افزایشی شیوع کرونا که از اواخر هفته گذشته در سبزوار آغاز شده است همچنان با شتاب ادامه دارد.

روند افزایش شیوع کرونا در سبزوار همچنان ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا مسلم افزود: هم اینک ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی - درمانی واسعی سبزوار بستری هستند که این تعداد اوایل هفته گذشته ۶۰ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه روند افزایشی تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان واسعی سبزوار به زودی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی که برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده تکمیل می شود و باید از ظرفیت سایر بخش‌ها استفاده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: عمده مبتلایان بستری و مراجعان سرپایی کرونا طی روزهای گذشته در سبزوار نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز بوده است.

مسلم افزود: رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام سفرهای نوروزی موجب افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و تغییر وضعیت سبزوار از زرد به نارنجی بوده است.

وی ادامه داد: در بین مراجعان سرپایی کرونا به اورژانس مرکز آموزشی، درمانی واسعی سبزوار طی هفته‌های اخیر موارد ابتلا به کرونا به صورت خانوادگی و گروه‌های سنی جوان‌تر هم مشاهده شده است.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۷ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و با فوت ۱۷۴ تن دیگر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۳ هزار و ۵۰۶ تن رسیده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.