رییس بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه امام رضا (ع) از فعالیت چهار هزار و ۳۱۴ گروه جهادی در این استان خبر داد و بیان کرد: این گروههای جهادی به صورت محله‌محور و جغرافیامحور در حوزه‌های امور بهداشتی و عمرانی فعالیت می‌کنند.

چهار هزار و ۳۱۴ گروه جهادی در خراسان رضوی فعالیت دارند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ پاسدار داریوش کوکبی  در نشست مطبوعاتی به مناسبت ۱۷ اردیبهشت ماه، سالروز تاسیس بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب، خدمت بی‌منت به مردم را از اهداف بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی عنوان و بیان کرد: این نهاد دارای ظرفیت بسیار خوبی از نیروهای جوان و انقلابی است.  

وی به موضوع اشتغال پایدار نیز اشاره و بیان کرد: یکی از فعالیت‌های این نهاد نیز در راستای ایجاد بازار مشاغل خانگی و حمایت از تولیدات خانگی است و بر همین اساس هماهنگی لازم برای ایجاد بازار فروش این محصولات به قیمت مناسب برای متقاضیان صورت گرفته است.

رییس بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه امام رضا (ع) افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا نیمه این ماه، بیش از چهار هزار پرس غذای گرم و بیش از هشت هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال در نقاط حاشیه شهر مشهد و استان توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۹ و با موضوع اقدام مومنانه بیش از ۸۲۵ هزار سبد معیشتی، ۱۲۱ هزار بسته نوشت افزار، ۱۸ هزار دست لباس و کفش و همچنین ۲۵۳ هزار و ۵۸۶ بسته بهداشتی میان افراد کم برخوردار توزیع شده است.

سرهنگ کوکبی گفت: از دیگر اقدامات گروه های جهادی استان تهیه ۵۳۹ مورد تجهیزات پزشکی، کمک جهیزیه و تهیه جهیزیه برای بیش از هفت هزار نوعروس و همچنین بیش از ۸۱ هزار نفر ساعت آموزش برای افراد متقاضی در نقاط کمتر برخوردار شهر بوده است.

وی افزود: با تلاش گروه های جهادی تا کنون ۲۴ زندانی معسر استان آزاد شدند و همچنین در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای هزار و ۱۱۸ نفر زندانی تلاشهایی صورت گرفته است که از نتایج آن در راستای اقتصاد مقاومتی برای ۶۱۲ طرح تسهیلاتی به ارزش ۲۵۷ هزار میلیون ریال فراهم شد.

رییس بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه امام رضا (ع)  ادامه داد: مرمت و بازسازی ۶۷۲ باب منزل در نقاط محروم استان، ساخت ۱۵۵ باب منزل مرتبط به سیل استان گلستان و همچنین بازسازی ۴۲۱ منزل در سیل استان خراسان رضوی از دیگر اقدامات این بسیج بوده است.

وی گفت: همچنین مشاوره برای اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر توسط ۳۵ مشاور در مشهد و ۱۷۰ مشاور در سایر نقاط استان انجام شد.

سرهنگ کوکبی افزود: از جمله برنامه‌های آتی بسیج سازندگی در خراسان رضوی، پیگیری برای ایجاد شهرک دامداری و کشاورزی است تا سرمایه های خرد و همچنین افراد علاقه‌مند به تولید دام و کشاورزی که در حاشیه شهر مشهد مستقر هستند، در این شهرک مشغول به فعالیت شوند.  

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.