با وجود مانور گسترده خبری فدراسیون فوتبال در خصوص واردات تجهیزات و امکانات کمک داور ویدئویی به کشور حالا کاشف به عمل آمده امکان استفاده گسترده از این قابلیت برای تمامی دیدارهای فوتبال ایران وجود ندارد و تنها در برخی بازی‌ها مجوز استفاده از این قابلیت مدرن وجود دارد.

البته فوتبال ایران سابقه چنین رخداد عجیب و غریبی را در جریان راه‌اندازی سیستم تصویربرداری با دوربین عنکبوتی در ورزشگاه آزادی را داشت، اما پس از مدتی این دوربین از چرخه استفاده خارج شد و حالا در انبارهای صدا و سیما خاک می‌خورد.

اما درباره عدم استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی این سؤال برای فوتبالی‌ها وجود دارد چرا فدراسیون فوتبال با وجود اطلاع از دستورالعمل‌ها و قوانین شرکت مذکور بازهم از این شرکت سیستم مورد نظر را تهیه کرد!

استفاده موردی از این سیستم چه ثمره‌ای برای فوتبال ایران دارد؟ از طرفی وعده آقای رئیس برای به‌کار گیری سیستم کمک داور ویدئویی در بازی‌های لیگ برتر چه می‌شود؟ موضوعی که بارها مسئولان فدراسیون از آن به عنوان یک پیروزی بزرگ یاد کردند، اما حالا با صحبت‌های خداداد افشاریان مشخص شده که این وعده یک وعده توخالی به هواداران فوتبال ایران بوده است؟

هرچند خداداد افشاریان در برهه کنونی برای جلوگیری از انتقادهای احتمالی وعده داده مدیران این شرکت در آینده با سفر به ایران موضوع بهره‌برداری از این سیستم در مسابقات داخلی را بررسی خواهند کرد تا مجوزهای لازم صادر شود، اما با این وجود نمی‌توان این وعده را به راحتی باور کرد؛ چون رئیس فعلی کمیته داوران خودش این گفته را در لابه‌لای سخنانش نقض و تأکید می‌کند داوران ما هنوز آموزش‌های لازم را برای استفاده از این سیستم ندیده اند و ممکن است مشکلاتی در این خصوص پیش بیاید. با این شرایط باید در این مقطع به سراغ رئیس فدراسیون فوتبال رفت که چرا با وجود این اشکالات و موانع بازهم سناریوی تبلیغاتی خود را ادامه داد و وعده ای توخالی و پوچ را به فوتبالی‌ها ارائه کرد که سیستم کمک داور ویدئویی در ایران به کار گرفته خواهد شد!

آیا عزیزی خادم که این روزها مشغول سفرهای سریالی به دور دنیاست در این ارتباط شفاف سازی خواهد کرد یا اینکه همچنان در این خصوص افکارعمومی با یک دنیا ابهام مواجه خواهند بود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.