معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه طرح تحول روستایی در استان تدوین شد.

برنامه طرح تحول روستایی در خراسان رضوی تدوین شد

به گزارش قدس آنلاین، جواد خدایی ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: برنامه طرح تحول روستایی در این استان تدوین شد که در این چهارچوب جایگاه دفتر روستایی به عنوان مرکز ثقل این حوزه به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: با کمال تأسف آمار دستگاه‌های مختلف در حوزه روستایی در گذشته با هم متفاوت و امکان برنامه‌ریزی مناسب را از میان برده بود که در نهایت و با تلاش این حوزه، شناسنامه کامل مسائل روستاها به دست آمد و برنامه جامع روستاها ایجاد شد.

وی بیان کرد: بدین منظور سعی شده است، جایگاه دفتر روستایی در استان ارتقا یافته و در سند تحول حوزه روستاها با نگاه ویژه‌ای که دولت مردمی سیزدهم و استانداری خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال، مسکن و سرمایه گذاری است، به نتیجه برسد تا در آینده شاهد نتایج مثبت آن برای مردم باشیم.

خدایی اظهار کرد: ظرفیت‌های مختلف در دستگاه‌های استان خراسان رضوی در حوزه روستایی باید به هم افزایی برسند و لازم است تا نگاه بودجه محوری به برنامه محوری تغییر یابد.

هماهنگی ۲ هزار و ۵۰۰ دهیار در سه هزار روستای خراسان رضوی به نتیجه رسید

محمد شفیعی، مدیر سابق دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: به رغم محدودیت‌ها و کمبود نیروی انسانی، هماهنگی ۲ هزار و ۵۰۰ دهیار در سه هزار روستای استان به نتیجه رسید و در این مدت تلاش شد تا انتظارات دولت و خراسان رضوی در موضوع اشتغال و سرمایه گذاری به درستی پیگیری شود.

مدیر سابق دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر توجه مردم به سمت روستاها برای در اختیار قرار گرفتن زمین بیشتر شده است و بر همین اساس نیاز بود تا نظارت بیشتری در این خصوص صورت گیرد تا خارج از ضابطه اصلی شاهد رخدادی نباشیم.

وی بیان کرد: حوزه روستایی دارای دغدغه‌های مختلفی بود که از جمله آن می‌توان به موضوع مالی اشاره کرد که سعی شد تا با دقت و برنامه ریزی بر اساس برنامه‌های استان پیگیری شود.

رویکرد دولت سیزدهم نسبت به روستاها ویژه است

حمیدرضا سراجی، سرپرست جدید دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی نیز اظهار کرد: رویکرد دولت و استانداری خراسان رضوی در دولت سیزدهم نسبت به روستاها ویژه است.

سرپرست جدید دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی افزود: باید با تعامل همکاران و سازمانها در راستای رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در حوزه ارتقای روستایی انجام وظیفه کرد.

وی ادامه داد: حکمرانی واحد در روستاها از اقدامات مؤثر در حال اجراست تا با اراده قوی، رویکردها و اهداف مشخص شده در موضوع روستایی پیگیری شود، چراکه ظرفیت مناسبی در حوزه روستایی وجود دارد و برای تحقق اهداف باید تلاش کرد.

منبع:مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.