رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: از سال گذشته تاکنون هزار و ۳۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد یا متضررین ناشی از شرایط بازار با کمکهای نقدی و غیرنقدی خیرین و ستاد دیه استان از زندان آزاد شده و به کانون خانواده هایشان بازگشته اند.

آزادی هزار و ۳۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد توسط خیرین

به گزارش قدس خراسان،  غلامعلی صادقی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) کاهش جمعیت زندانیان را از سیاستهای قوه قضائیه ذکر و بیان کرد: آزادی زندانیان مزبور نتیجه کمک بیش از ۲۰ میلیارد تومانی خیرین، مردم و ستاد دیه بوده است.

وی همچنین به اغتشاشات سال گذشته در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: دستگاه قضا با کسانی که تحت تاثیر معاندین و دشمنان نظام مصرانه دست به تخریب اموال عمومی زدند و جنایت کردند، برخورد کرد و احکام قاطعانه و مجازاتهای بایسته ای داشت و همه آنها را نیز اجرا کرد همان طور که در قضیه شهادت دو نفر از بسیجیان شهر مشهد در خیابان شیخ حر عاملی، عاملان آن دستگیر و به جنایتشان رسیدگی شد.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: کسانی که تحت تاثیر شبکه های اجتماعی ضد انقلاب قرار گرفته و در برخی تجمعات و رفتارهای مجرمانه نیز شرکت کردند، با همراهی ضابطان قضایی شناسایی و تحویل مراکز قضایی شدند اما از آنجا که اعلام برائت و پشیمانی کرده بودند با پیگیری رییس قوه قضائیه و عفو رهبری مورد بخشش قرار گرفته و به نزد خانواده و زندگی اجتماعی خود بازگشتند.

صادقی به سیاست قوه قضائیه در خصوص تحقق شعار امسال مبنی بر "رشد تولید و مهار تورم" اشاره و بیان کرد: این شعار به عنوان یک سند بالادستی مورد توجه قرار گرفته، برای آن برنامه ریزی شده و اقدامات مختلفی نیز صورت گرفته است.

وی تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های اقتصادی با هدف حمایت از تولیدکنندگان، سرکشی روسای دادگستری های کل و قضات به محل استقرار تولیدکنندگان را از اقدامات دادگستری کل خراسان رضوی برشمرد و گفت: از سال گذشته تاکنون کارکنان قضایی ۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی با هدف عرض خسته نباشید و گوش دادن به مشکلات آنان داشتند، همچنین در این مدت موفق شدند با پیگیری های انجام گرفته ۷۵۰ واحد تولیدی تعطیل در استان را به چرخه تولید بازگردانند.

او بهره گیری از ظرفیتهای مردمی به ویژه ریش سفیدان و معتمدان و خادمان بارگاه منور رضوی برای سازش و توافق طرفین در پرونده های کیفری، حقوقی و خانوادگی را از دیگر سیاستهای قوه قضائیه برشمرد و گفت: با بهره گیری از این ظرفیت بسیاری از پرونده ها مختومه شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.