مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از اجرای شبکه فیبر نوری در ۱۲ شهرستان استان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

اجرای هزار کیلومتر فیبر نوری در استان مازندران

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل اعزی ‌در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بررسی و تقویت ‌اینترنت‌ در مناطق گردشگری یکی از اولویت‌های اداره کل ارتباطات مازندران است، اظهار داشت: از ۱۲۲ منطقه گردشگری ‌استان، تاکنون‌ ۱۱۵ نقطه گردشگری و بکر مازندران‌ ‌زیر پوشش خدمات ارتباطی تلفن همراه قرار گرفته است.

‌وی با تاکید بر اینکه‌ طی دو سال گذشته‌ در ۲۰ منطقه گردشگری استان تجهیزات  ارتباطات تلفن همراه نصب شده است، افزود: عزم دولت سیزدهم گسترش خدمات ارتباطات در دورترین نقاط استان بوده و تمام مناطق گردشگری مازندران تا پایان دولت سیزدهم زیر پوشش شبکه‌ای تلفن همراه قرار می‌گیرند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران ‌گسترش فناوری ارتباطات در روستاها را یکی دیگر از خدمات مهم دولت برشمرد و تصریح کرد: ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ‌اینترنت پرسرعت دارند و ‌این میزان تحقق پوشش اینترنت بالاتر از میانگین کشوری است.

اعزی ‌گسترش و توسعه فیبر نوری در استان را یکی دیگر از خدمات دولت در استان داست و عنوان کرد: با اجرای این طرح، پهنای باند خدمات ارتباطی در روستاها افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ روستای استان به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند،‌ ادامه داد: اجرای فیبر نوری در ‌سوادکوه، ساری، نکا و بابل با صرف ۴۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با بیان اینکه عملیات فیبر نوری در شهرهای غرب مازندران نیز در حال انجام است و در روستاهای رامسر و نور ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ‌اختصاص یافته است، اضافه کرد: ‌فیبر نوری در سطح یک هزار کیلومتر ‌با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ۱۲ شهرستان در حال اجراست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.