مدیرعامل شرکت آبفا خراسان رضوی گفت: ۳۷۸ تن لجن در تصفیه‌خانه فاضلاب تربت حیدریه در یک سال گذشته تولید شده است.

۳۷۸ تن لجن تصفیه‌خانه فاضلاب تربت حیدریه به کود تبدیل شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آبفا خراسان رضوی، حسین امامی اظهار کرد: این ماده که با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و سامانه تغلیظ لجن به دست آمده، تبدیل به کود کشاورزی شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا خراسان رضوی بیان کرد: با نصب این سیستم که در نوع خود منحصر به فرد است، مشکل بوی نامطبوع تصفیه‌خانه فاضلاب نیز که باعث اعتراض ساکنان مناطق اطراف شده رفع شد.

وی با اشاره به تولید ماهانه۴۵۰ هزار متر مکعب پساب استاندارد در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تربت حیدریه گفت: فاضلاب جمع‌آوری شده از سطح شهر تربت حیدریه از طریق چهار کیلومتر خط انتقال وارد تصفیه‌خانه می‌شود.

امامی اولویت فروش پساب تصفیه‌خانه فاضلاب تربت حیدریه را صنایع شهرستان اعلام کرد و از آمادگی دو واحد دیگر برای خرید پساب شهر تربت حیدریه خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: براساس قرارداد سرمایه گذار پروژه فاضلاب تربت حیدریه و مجتمع فولاد رخ، سالانه ۳.۶ میلیون متر مکعب پساب از طریق یک خط به طول ۴۰ کیلومتر در اختیار این واحد تولیدی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفا خراسان رضوی عنوان کرد: از ۳۵۰ کیلومتر طول شبکه فاضلاب شهر تربت‌ حیدریه تاکنون ۲۷۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.