معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بالغ بر ۶۰۰ نفر به صورت متمرکز در سطح شهرستان مشهد در زمینه نظارت و بازرسی در دهه پایانی صفر فعالیت دارند و در حوزه شهرستان‌ها نیز بیش از ۵۰ اکیپ بازرسی فعال هستند.

بیش از ۶۰۰ بازرس و ناظر در دهه پایانی صفر در مشهد فعال هستند

به گزارش قدس خراسان، بخشعلی بیاتی در خصوص نظارت‌های دهه پایانی صفر اظهار کرد: سازمان صمت استان به عنوان عضو کمیته نظارت و بازرسی و تنظیم بازار قرارگاه خدمات سفر استان تعیین شده و از دو ماه پیش جلسات مرتبط با اعضای کمیته برگزار شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: اعضای کمیته دستگاه‌‎های مختلفی از جمله جهاد کشاورزی، شرکت غله، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، اداره استاندارد، شبکه دامپزشکی و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه نظارت و بازرسی چهار پایگاه در شهرستان مشهد به صورت متمرکز مستقر هستند، عنوان کرد: پایگاه اول در خیابان امام رضا(ع)، چهارراه کلانتر، نبش شهید حنایی ۱، پایگاه شماره دو در خیابان شیرازی، نبش چهارراه شهدا در هتل امیر، پایگاه سوم در خیابان طبرسی، حدفاصل طبرسی ۱۸ و ۲۰، معاونت فرهنگی شهرداری و پایگاه چهارم در تقاطع شارستان و نواب صفوی، شهید شوشتری ۱۰، هتل حیات قرار دارد.

بیاتی ادامه داد: نماینده‌های ۱۴ دستگاه اجرایی در این پایشگاه‌ها مستقر بوده و به صورت متمرکز واحدهای صنفی حوزه‌های مختلف را مورد بازدید و بازرسی قرار می‌دهند. این هم‌افزایی برای جلوگیری از تعدد بازرسی‌ها اتفاق افتاده و این بازرسی‌ها به صورت متمرکز انجام می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: در کنار این چهار پایگاه، سازمان صمت چهار پایگاه دیگر در پایانه مسافربری، فرودگاه، راه‌آهن و کمپ غدیر مستقر کرده است. همچنین از ظرفیت بسیج اصناف نیز استفاده شده و چهار محور منتهی به حرم در میدان بیت المقدس، تقاطع شارستان با شیرازی، نواب صفوی و طبرسی محل دریافت گزارشات مردمی است.

وی اضافه کرد: همچنین قرارگاه مرکزی خدمات سفر مشهد که در نبش امام رضا(ع) ۹ مستقر است، زائران را در بخش‌های مختلف راهنمایی می‌کند. یکی از کارهای ویژه، حضور روسای شعب تعزیرات در چهار پایگاه اصلید است که در همان محل رای صادر و حقوق تضییع‌شده زائران به آن‌ها برمی‌گردد.

بیاتی گفت: بالغ بر ۶۰۰ نفر به صورت متمرکز در سطح شهرستان مشهد نظارت می‌کنند. ادارات صمت شهرستان‌هایی مانند گناباد، تربت حیدریه، داورزن، سبزوار، نیشابور، قوچان، چناران و گلبهار که در محور مواصلاتی تردد زائران قرار دارند، فعال هستند. در حوزه شهرستان‌ها نیز بیش از ۵۰ اکیپ بازرسی فعال وجود دارد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به پیش‌بینی انجام شده مبنی بر حضور ۸ میلیون زائر در دهه پایانی صفر در مشهد، تصریح کرد: به منظور تامین و توزیع کالا هماهنگی‌های لازم با جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی انجام شده است. ۲۰ قلم کالای اساسی توسط ۷۰۰ واحد منتخب در رینگ یک و دو حرم با قیمت رسمی و درج‌شده روی محصول عرضه می‌شود و ۱۲ مرکز عرضه مستقیم کالا نیز ایجاد شده و در اختیار واحدهای تولیدی و بنکداری قرار گرفته تا کالا را عرضه کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اختصاص شکر، برنج، گوشت و مرغ ویژه دهه پایانی صفر نیز در جهاد کشاورزی پیش‌بینی شده و با قیمت‌های مصوب عرضه می‌شود. بالغ بر ۳۰۰۰ تن آرد برای مواکب و نانوایی‌های سیار و ثابت اطراف حرم پیش‌بینی شده است. اقدام ویژه‌ای نیز انجام دادیم، در دو منطقه اطراف حرم محلی برای دپوی کالا برای آرد، آب معدنی و کنسروجات پیش‌بینی شده که با توجه به محدودیت ترددها، در صورتی که واحدهای صنفی منتخب با کمبود کالا مواجه شدند، کالای مورد نظر از این محل‌ها به آن‌ها انتقال داده می‌‎شود.

بیاتی در خصوص نظارت‌های آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: از خردادماه نظارت‌ها در خصوص شهریه مدارس آغاز شده است. طرح بازرسی ما در زمینه نوشت‌افزار، پوشاک، کیف و کفش وغیره نیز از ۱۵ مرداد ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. از ۲۶ شهریور ماه نیز نمایشگاه بین‌المللی عرضه مستقیم کالا ویژه بازگشایی مدارس برگزار می‌شود که قیمت‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار است، بنابراین امیدواریم تعدیل قیمت‌ها اتفاق بیفتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.