مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد ماموریت های اورژانس ۱۱۵ مشهد در ایام دهه پایانی صفر از ۱۵ شهریور تا ساعت هشت صبح ۲۴ شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۸ درصد افزایش یافته است.

ماموریت های اورژانس ۱۱۵ مشهد طی دهه پایانی صفر حدود ۱۱ درصد رشد یافت

به گزارش قدس خراسان، محمد علیشاهی افزود: طی این مدت ۳۵ هزار و ۵۰۱ تماس با اورژانس ۱۱۵ مشهد برقرار شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۹.۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان این که از این میزان تماس ۶ هزار و ۷۵۸ مورد تماس مشاوره ای بوده است ادامه داد: همچنین از این میزان تماس، ۱۱ هزار و ۲۵۰ تماس منجر به ماموریت شده است.

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۱۴ درصد از ماموریت ها معادل هزار و ۵۴۱ ماموریت مربوط به تصادفات و حوادث ترافیکی بوده است.

علیشاهی افزود: از این تعداد ماموریت های مربوط به حوادث ترافیکی، هزار و ۳۰۲ مورد مربوط به تصادفات شهری و ۲۳۹ مورد مربوط به تصادفات جاده ای بوده است.

وی با بیان این که طی این مدت میزان تصادفات کاهش حدود ۶۰ درصدی داشته است ادامه داد: در این بازه زمانی پنج هزار و ۵۲۲ مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در این مدت سه هزار و ۸۵۰ مصدوم از خدمات درمان سرپایی بهره مند شدند که از این تعداد هزار و ۲۰۰ نفر توسط پایگاه های اورژانس ۱۱۵ و بقیه افراد توسط بیمارستان صحرایی مستقر در باب الرضا حرم مطهر رضوی به صورت سرپایی درمان شدند.

علیشاهی افزود: در بیمارستان صحرایی واقع در باب الرضا روزانه هزار و ۲۰۰ نفر از مراجعه کنندگان از خدمات درمان سرپایی بهره مند می شوند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.