تابستان سال گذشته فلورنتینو پرز رییس باشگاه رئال مادرید در جذب کیلیان امباپه فرانسوی ناکام ماند اما امسال قضیه فرق کرد. تابستان ۲۰۲۳ پرز توانست با هزینه ای هنگفت بازیکنی را به سانتیاگو برنابئو بیاورد که درخشش او در ترکیب کهکشانی‌ها غیرقابل انکار است . این بازیکن انگلیسی کسی نیست جز جود بلینگام .

خبرهای شنیدنی / معرفی می‌کنیم ؛ این شما و این کریستیانو بلینگام‌! + صوت

متین نجفی – خبرنگار تحریریه جوان قدس : تا چند سال پیش معمولا بازیکنان باتجربه و صاحب سبک می توانستند در حد یک ستاره ظاهر شوند ، چند بازی پشت سرهم گلزنی کنند و پاس گل بدهند و نقش ناجی تیم در موقعیت های سخت را ایفا کنند . ولی امروزه بازیکن‌های جوان و گاهی اوقات نوجوان در کمترین فرصت استعداد و پتانسیل خود را به بهترین شکل نشان می‌دهند و با درخشش در تیم‌های بزرگ توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند . جود بلینگام ۲۰ ساله یکی از همین بازیکنان است که پس از جدایی از بروسیا دورتموند و پیوستن به رئال مادرید ، توانسته از اولین بازی های خود برای این تیم مثل یک ستاره عمل کند و البته خیلی زود با تیم هماهنگ شود .

اگر دوست دارید به جای خواندن این متن آن را بشنوید ، اینجا گوش کنید :

۱۰ بازی ، ۱۰ گل!

بلینگام به نجات دهنده اصلی تیم کارلو آنچلوتی تبدیل شده و توانسته در ۱۰ بازی خود تا به اینجای فصل آمار ۱۰ گل و ۳ پاس گل را ثبت کند تا نشان دهد هزینه ۱۰۳ میلیون یورویی پرداخت شده برای انتقالش بی‌دلیل نبوده است . این رکوردی است که پیش از این کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی در سال ۲۰۰۹ و پس از پیوستنش به رئال مادرید موفق به ثبت آن شده بود و هیچ بازیکن دیگری در اولین فصل پوشیدن پیراهن این تیم چنین آماری را از خود به جای نگذاشته بود .

جود ، حرفه ای و محبوب!

عملکرد درخشان بلینگام در پایتخت اسپانیا تحسین بسیاری را از سوی کارشناسان،   رسانه‌ها و فوتبال‌دوستان برای این ستاره انگلیسی به همراه داشته و حتی به نظر می‌رسد که بازیکنان رئال هم به شکل خاصی شیفته عملکرد و رفتارهای او شده‌اند . وینیسیوس جونیور ستاره جوان رئال مادرید در واکنش به درخشش همبازی انگلیسی اش گفته : من واقعا دوست داشتم بلینگام به رئال بیاید. بارها برایش پیغام فرستادم و در یک مقطع هر روز برایش می‌نوشتم که به رئال بیا. حالا او بازیکن رئال است و از بازی کنار هم لذت می بریم. رئال جای بهترین هاست و جود قطعا از بهترین های دنیا محسوب می شود . دنی کارواخال نیز راجع به گلزنی‌های جود بلینگام اینگونه اظهار نظر کرده : جود نشان داده چه بازیکن بزرگی است و امیدوارم همین روند خوب را ادامه دهد ؛ اینکه گل بزند و به ما کمک کند. جود با این روند احتمالا سبب می‌شود همه جام ها ببریم .

 معرفی می‌کنیم ؛ این شما و این کریستیانو بلینگام‌!

سرمربی تیم و اسطوره های فوتبال هم از او راضی اند!

کارلو آنچلوتی سرمربی ایتالیایی رئال مادرید با اشاره به عملکرد خوب بلینگام گفته : هیچکس انتظار نداشت جود اینقدر گل بزند. این فصل برای او واقعا عالی شروع شده. اینکه جود پست مشخص و فیکسی ندارد از عواملی است که باعث شده او بهتر از همیشه باشد . البته هواداران نباید فراموش کنند که او مهاجم نیست و اگر زمانی کمتر گل زد نباید این تلقین وجود داشته باشد که دچار افت شده است . علاوه بر آنچلوتی ، اسطوره هایی مانند تیری آنری ، گوتی ، الساندرو دل پیرو و گرت ساوتگیت نیز عملکرد جوان انگلیسی را تحسین کرده اند . آنری بیان کرده : فکر می کنید که چرا بلینگام این قدر خوب خودش را در رئال مادرید ابراز می کند؟ چون ساختار باشگاه به او این اجازه را می دهد. سه هافبک از عقب به او ثبات می دهند و مهاجمانی که جلوی او هستند هم می دوند و فضاها را باز می کنند .

چهار دلیل برای اینکه ...

روزنامه آس اسپانیا از چهار دلیل درخشش زود هنگام جود بلینگام در رئال مادرید و جا افتادن سریع این بازیکن در ترکیب سفیدپوشان مادرید سخن به میان آورده و نوشته : یادگیری زبان اسپانیایی ، رابطه بسیار صمیمی و دوستانه با بازیکنان رئال مادرید ، خانواده و آموزش مغرور نشدن به این بازیکن و داشتن آشپز مخصوص چهار دلیلی هستند که سبب شده است تا بلینگام در رئال به یک ستاره تبدیل شود .

با توجه به اینکه تا انتهای فصل زمان زیادی باقی مانده ، باید دید که در ادامه عملکرد جود بلینگام چگونه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.