مدیر کل برنامه ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲۲ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در قالب اجرای طرح ملی «بشری» تعالیم قرآنی را در سراسر کشور فرا می‌گیرند.

طرح قرآنی «بشری» بیش از ۲۲ هزار دانش‌آموز کشور را زیر پوشش دارد

به گزارش قدس خراسان ابراهیم کرمانی نژاد روز جمعه در حاشیه این طرح آموزشی در گفت وگو با خبرنگاران در مشهد افزود: در این طرح حدود هشت هزار مربی در سراسر کشور، آموزش خواهند دید و پس از آن تعالیم خویش را به دانش‌آموزان منتقل خواهند کرد.
وی بیان کرد: طرح ملی بشری از تیر ۱۴۰۱ با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت در کشور برنامه‌ریزی و اجرا شده است.
مدیر کل برنامه ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: فعالیت های طرح ملی بشری منحصر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه های تابعه آن نیست، بلکه این طرح در تمام ارگانها از جمله آموزش و پرورش، مراکز نظامی را زیر پوشش قرار می دهد.
کرمانی نژاد مهمترین هدف طرح ملی بشری را انس خانواده ها با قرآن و بردن قرآن به داخل منازل بیان کرد و گفت: بیشترین هدف بشری بردن قرآن به تمام منازل و آشنایی بیشتر خانواده با این کتاب آسمانی است.
طرح ملی قرآنی بشری از روز گذشته در مشهد آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

در این طرح ۴۰۰ مربی در مشهد تحت آموزش قرار می گیرند و در پایان دوره‌ پس از گذراندن آزمون هایی، مدرک تخصصی دریافت می‌کنند.

در قالب طرح ملی بشری فراگیری قرآن به سبک پیامبر اسلام(ص)، آموزش به روش آکادمیک، ارائه‌ محتوا و مطالب آموزشی استاندارد، جلوگیری از اتلاف زمان، قابل درک برای تمامی اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی، ساده‌سازی یادگیری قرائت قرآن کریم و مهندسی تلاوت دنبال می شود.

گردانندگان این طرح معتقدند: با بشری، بشارت می دهیم که کلام وحی روح تشنگان مشتاق را آبیاری می کند، فرا می گیریم گل واژه های قرآن را بدان سان که زبان مادری را آموختیم و بدان گونه که مهر مادری در روح و جانمان نشست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.