معاون امور صنایع اداره کل صمت گلستان با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم، بازگشت به تولید واحدهای راکد است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹ واحد راکد دیگر استان به چرخه تولید بازگشتند.

بازگشت ۸۱ واحد راکد گلستان به چرخه تولید

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد زارع امروز ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت واحدهای صنعتی راکد در استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: با تلاش‌های مستمر و شبانه روزی، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۸۱ واحد صنعتی راکد و غیر فعال دارای مجوز از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه این واحدهای تولیدی با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۱۷۴ میلیارد ریالی مجدداً احیاء شدند، ادامه داد: با آغاز تولید این واحدها، برای ۹۱۲ نفر شغل ایجاد شده است.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد و بازگشت به تولید این واحدها از اولویت‌های دولت دکتر ابراهیم رئیسی دانست و افزود: همه متولیان استان گلستان با احساس مسئولیت در این زمینه ورود کردند تا امیدآفرینی را به معنای واقعی اجرایی کنند.

وی با تأکید بر اینکه بازگرداندن به چرخه تولید واحدهای راکدی که قدرت رقابت با بازارهای جهانی را دارند و همچنین فعالیت آنها دارای صرفه اقتصادی و ارز آوری برای کشور است، در اولویت قرار گرفته، خاطرنشان کرد: متأسفانه در میان واحدهای راکد، واحدهایی وجود دارد که به دلایل مختلف امکان بازگشت به تولید آنها فراهم نیست.

زارع با اشاره به تأثیر مستقیم احیای واحدهای صنعتی و تولیدی در بحث ایجاد اشتغال و همچنین رونق تولید، اضافه کرد: برای تحقق برنامه‌های احیاء همه دستگاه‌های اجرایی گلستان و متولیان باید پای کار باشند و به رونق تولید در واحدهای صنعتی استان کمک کنند.

این مقام مسئول از احیای ۲۹ واحد صنعتی راکد گلستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و تصریح کرد: این واحدها با سرمایه گذاری ۹ هزار و۸۶۰ میلیارد ریال راه اندازی شده‌اند و با فعالیت آنها برای ۴۵۱ نفر شغل ایجاد شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.