مدیر امور منابع آب مشهد گفت: حدود  ۷۰۰ هزار متر مربع از اراضی بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها در ۷ ماهه نخست سال جاری در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد بازگشایی و رفع تصرف شد.

رفع تصرف ۷۰۰ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، محمد برزویی در خصوص رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: در راستای صیانت از منابع آبی، حفظ حقوق بیت‌المال، جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی از جمله حدود بستر و حریم رودخانه‌‎ها و همچنین پیشگیری از خسارات جانی و مالی در هنگام بروز سیل، تلاش بی‌وقفه‌ای از سوی گروه حفاظت و مهندسی رودخانه‌های این امور و گروه‌های گشت و بازرسی برای رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها انجام شد.

مدیر امور منابع آب مشهد بیان کرد: در ۷ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۲۷ پرونده مربوط به تخلفات مرتبط با تجاوز و تصرف اراضی حریم و بستر رودخانه‌های محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد تشکیل شد که این پرونده‌ها بیشتر مربوط به شهرستان‌های مشهد، چناران، گلبهار، فریمان و طرقبه‌شاندیز است.

وی افزود: پس از طی شدن مراحل قانونی، اخذ دستور قضایی از دادستانی‌ها و همکاری نیروی انتظامی، این اقدامات باعث آزادسازی و رفع تصرف حدود ۷۰۰ هزار متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها شد. در این مدت بستر رودخانه‌ها به طول ۳۴ هزار و ۸۷۸ متر لایروبی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.