همدان- مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: هیچ معروفی بالاتر و ارزشمندتر از حفظ جان انسان ها نیست.

هیچ معروفی بالاتر از حفظ جان انسان ها نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، محمد رودباری در مراسم شورای فرهنگی این اداره کل اظهار داشت: اگر معروف‌ها را درخود پیاده و الگوسازی کنیم پذیرش آن برای دیگران راحت‌تر است.

وی خواستار اشاعه و گسترش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر شد و تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر موجب دلگرمی و تقویت افراد کم اراده است.

رودباری با تأکید بر اینکه این اداره کل با تمام توان خود در حیطه وظائف خود برای اشاعه این فریضه مهم عبادی از هیچ کوششی دریغ نکرده است، تصریح کرد: درک مقوله امر به معروف و نهی از منکر می تواند ما را به سوی رشد و اعتلای فرهنگی و فهم ارزش ها رهنمون سازد.

وی ادامه داد: هر جایی که معنویت سرلوحه تمام امور مادی شود می تواند توسعه و پیشرفت آن امور را تضمین کند.

مدیرکل راهداری استان همدان افزود: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ در خصوص آن مربوط به شخص خاص نیست و همه ما باید برای گسترش و توسعه این فرهنگ نورانی تلاش کنیم.

محمد رودباری بیان کرد: هر سازمانی باید در کنار ماموریت ها و وظایف سازمانی خود موضوع اشاعه و گسترش این فریضه الهی را در سرلوحه کاری خود قرار دهد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه برای حفظ جان انسان‌ها و در راستای ارتقا ایمنی جاده‌ها که نقش بسزایی در کاهش تلفات جاده‌ای دارد باید تلاش کنیم، ابراز داشت: وظیفه مهم راهداری، ایمن‌سازی و نگهداری محورها و حفظ جان انسان‌هایی است که در محورها تردد می‌کنند.

مدیرکل راهداری استان همدان، کار راهداران را بسیار با ارزش خواند و یادآور شد: راهداران کار ارزشمندی را انجام می‌دهند، زیرا که مسئولیت حفظ جان انسان‌ها کار کمی نبوده و نزد پروردگار متعال بسیار با ارزش است.

محمد رودباری اضافه کرد: بخش عمده‌ای از تصادفات و تلفات به عامل انسانی برمی‌گردد و فرهنگ سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌تواند نقش عمده‌ای در کاهش تصادفات داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید همه به این باور برسیم که ایمنی راه‌ها و رعایت قوانین در حفظ جان انسان‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای نقش بسزایی دارد و این مهم بدون مشارکت مردم و مسئولان امر ممکن نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.