مشهد پس از تهران و قم سومین رتبه را در حوزه چاپ و نشر کشور دارا است.

مشهد رتبه سوم کشور را در حوزه چاپ و نشر دارد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مشهد پس از تهران و قم مشهد رتبه سوم کشور را در حوزه چاپ و نشر داردسومین رتبه را در حوزه چاپ و نشر کشور دارا است.

جعفر مروارید در بازدید از چاپخانه‌های صبا، پیمان نو و اشکان لفاف توس در مشهد افزود: این شهر پیشینه درخشان در صنعت چاپ کشور دارد و وجود چاپخانه‌های باسابقه در آن گویای این امر است.

وی اظهار داشت: جایگاه صنعت چاپ در استان خراسان رضوی بسیار ویژه است که بخشی از آن ناشی از وجود حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و زائران آن حضرت است.

وی با اشاره به اشتغال بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در این صنعت گفت: صنعت چاپ خراسان رضوی به دلیل قرار داشتن در یک منطقه استراتژیک از نظر ارتباط کشورهای آسیای میانه و همسایه‌های شرق کشور و قرار گرفتن دومین کلانشهر مذهبی جهان در این منطقه و به خاطر داشتن منابع انسانی مجرب و کارآزموده و پیشکسوتان با تجربه عرصه چاپ، آینده درخشانی را پیش رو دارد.

مروارید اظهار داشت: مشکلات موجود بر سر راه این صنعت در عرصه‌های مختلف بویژه ارز مطرح است که امید است با تدبیر مسئولان این مشکلات به کارگرانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند ضربه نزند.

منبع: صدا وسیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.