خراسان شمالی- سید مهدی کشمیری گفت: فیلم «مسافران» به کارگردانی بهرام بیضایی، پس از اکران از منظر عناصر نمایشی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

"مسافران" به پاتوق تئاتر رسید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، سید مهدی کشمیری مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی، گفت: فیلم «مسافران» به کارگردانی بهرام بیضایی پس از اکران از منظر عناصر نمایشی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در فیلم مسافران قهرمان فیلم در ابتدا اعلام می‌کند که کشته خواهد شد، در حالی که این موضوع در درام امری عادی و مرسوم نیست و تا لحظه آخر مرگ قهرمان پنهان و در تعلیق نگاه داشته می‌شود.

وی اظهار داشت: در این فیلم شیوه‌های تعزیه و سایر آئین‌های نمایشی که الهام گرفته از تئاتر است به کارگرفته شده و به مدد سبک و سیاق کارگردان آمده است.

کشمیری با اشاره به ساختار ارسطوئی فیلم مسافران، گفت: دانش و تجربه و فنون استفاده از آئین‌های نمایشی در ساخت اکثر آثار بیضایی مشاهده می‌شود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی اظهار داشت: در ابتدای فیلم پیشگویی قهرمان‌های داستان که در نهایت به وقوع هم می‌پیوندد برداشتی از مراسم تعزیه‌خوانی است چرا که حضور در مراسم تعزیه‌خوانی همیشه با یک پیش‌آگاهی همراه است.

کشمیری خاطرنشان کرد: در این فیلم اتفاقی خاص افتاده و آن میزان سنی است که کارگردان به بازیگر می‌دهد که غالبا در فضای تئاتر و در صحنه نمایش اتفاق می افتد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.