همدان- رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه علیصدر تنها غار شگفت‌انگیز آبی در جهان محسوب می‌شود؛ گفت: رفع موانع ایجاد شده برای ثبت جهانی غار ضروری است که باید برطرف شود.

ضرورت رفع موانع ایجاد شده برای ثبت جهانی غار علیصدر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان،حسین قراباغی در دیدار مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر، با توجه به اینکه انتقادهایی از نحوه مدیریت و بهره‌برداری از غار علیصدر وجود دارد؛ اظهار کرد: افزایش دهانه غار به‌عنوان یکی از موانع ثبت جهانی، مورد بحث و بررسی است و همچنین جالیز کف مسیر دسترسی گردشگران هم از دیگر معضلات محسوب می‌شود که مناسب با فضای طبیعی غار علیصدر نیست.

قراباغی افزود: با توجه به فعالیت گسترده شرکت سیاحتی علیصدر در مجتمع توریستی علیصدر، مجتمع تفریحی و اقامتی عباس‌آباد، آژانس عیلصدر مهر و سهام‌دار بودن آن در دهکده توریستی گنج‌نامه همدان؛ نیازمند تغییر دیدگاه سنتی بوده است و باید به صورت یک هلدینگ قوی در سطح کشور ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: به‌منظور به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها، ضرورت دارد شرکت سیاحتی غار علیصدر به بازار بورس ورود کند و از این فضای اقتصادی، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: با شناختی که از مدیریت جدید دارم، اطمینان دارم موانع ثبت جهانی در غار علیصدر به‌زودی مرتفع و حلاوت ثبت این اثر در فهرست آثار ثبت شده جهانی، کام دوست داران صنعت گردشگری را شیرین خواهد کرد.

مهدی مجیدی مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان نیز در این جلسه خواستار رایزنی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف توسعه‌ای مجموعه متبوع خود شد و ظرفیت کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر را به‌منظور ایجاد فضای خوبی برای ارتباط بیشتر در راستای تقویت روابط و جذب سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری، مناسب دانست.

مجیدی گفت: با توجه به شرایط صنعت گردشگری استان در وضعیت بحران کرونا، تا به این لحظه هیچ نیرویی در مجموعه تعدیل نشده و در حد توان نیز نسبت به اختصاص بسته‌های حمایتی ازعوامل و اختصاص وام به آنها اقدام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.