مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شیوع دیابت در جمعیت بالای ۲۵‌ سال زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی همانند کل کشور حدود ۱۱ درصد جمعیت، پیش بینی شده است.

دیابت در ۱۱ درصد جمعیت خراسان رضوی شیوع دارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد علی صادقی افزود: در قالب طرح غربالگری دیابت برای افراد بالای ۲۵ سال تاکنون بیش از ۱۲۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی شده اند.
وی اضافه کرد: تعداد افراد شناسایی شده مبتلا به دیابت در خراسان رضوی بخشی از میزان پیش‌بینی شده را شامل می شود چرا که هنوز این غربالگری ها ادامه دارد و برخی هم مراجعه نمی کنند.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اضافه وزن، سبک زندگی، تغذیه و فعالیت بدنی نقش موثری در ابتلا به بیماری دیابت دارد.
صادقی افزود: در همه گیری کرونا، افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری هستند و ارائه خدمات مراقبتی با اولویت خدمات غیر حضوری و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در این گروه مورد تاکید است.
وی اضافه کرد: در قالب غربالگری بیماری کرونا تاکنون  ۱۰۹  هزار مبتلا به دیابت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد غربالگری شدند که پنج هزار و ۱۷۰ نفر از آنان نیازمند پیگیری بوده و تحت مراقبت قرار گرفتند.
۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.
 ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته ملی دیابت نام گذاری شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.