رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: دانش‌آموختگان غیرمرتبط و متقاضیان کسب مجوز فعالیت در حوزه روانشناسی و مشاوره باید بر اساس معیارهای اعلامی در درگاه ملی مجوزها بررسی شوند.

شرایط دانشجویان غیرمرتبط برای دریافت پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی

به استناد تبصره (۳) ماده (۴) قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره برای اشتغال در حرفه‌های روان‌شناسی و مشاوره، دریافت پروانه و عضویت در این سازمان الزامی است.

همچنین باتوجه به بند (۱) ماده (۳) قانون مذکور تعیین حدود صلاحیت‌های تخصصی و صدور شماره نظام و پروانه اشتغال برای اعضاء نیز از اختیارات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است.

محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفته بود که متقاضیان دریافت پروانه تخصصی اشتغال در این حوزه باید عضو سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره باشند در غیر این صورت توسط سازمان مورد بررسی قرار نمی‌گیرند چراکه این ضابطه مربوط به قانون مجلس شورای اسلامی بوده و بنابراین امکان لغو نیز وجود نخواهد داشت.

اکنون دانش‌آموختگان و متقاضیان کسب مجوز فعالیت در حوزه روانشناسی و مشاوره براساس معیارهای اعلامی در درگاه ملی مجوزها بررسی خواهند شد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز دی ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد، اتصال درگاه تخصصی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به درگاه ملی مجوزها برقرار شده و امکان ثبت درخواست مجوز «پروانه اشتغال مشاوره روانشناسی» از طریق این درگاه امکانپذیر است. اما آیا دانش‌آموختگان رشته‌های غیرمرتبط نیز می‌توانند از این سازمان پروانه اشتغال دریافت کنند؟

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در پاسخ به این پرسش به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ به درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir) متصل شد.

حاتمی توضیح داد: از تاریخ نام‌برده همه دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد (رشته‌های مرتبط و غیرمرتبط) براساس معیارهای اعلامی در درگاه ملی مجوزها بررسی می‌شوند؛ به عبارت دیگر، در صورتی که متقاضی شرایط اعلام شده در این درگاه را داشته باشد، از طرف سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور پروانه اشتغال (برای ارائه خدمات مشاوره‌ای) را دریافت می‌کند.

وی پیش از این نیز در گفت وگو با ایرنا از بررسی اعطای پروانه اشتغال به دانش‌آموختگان رشته‌های غیرمرتبط با این حوزه خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    0 0
    بهتر بود متقاضیان مرتبط، صرفا کارورزی میداشتند و متقاضیان غیر مرتبط، کارگاه و کارورزی، به این صورت برای مدرک کارشناسی مرتبط، حداقل توجه و ارزش را قائل میشدیم. ریاست محترم سازمان ، لطفا توجه فرمایید.