قدس انلاین-قاانی:آنچنان که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید، برخی از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران مانند بیمارستان امام تخت خالی برای بستری بیمار اورژانسی ندارند و در حال حاضر تمام ظرفیت آنها اختصاص به بیماران یافته است.

کمبود تخت بیمارستانی نیازمند نسخه/بیماران اورژانسی روی ویلچر/190 میلیون برای ایجاد یک تخت بیمارستانی

به گزارش قدس انلاین ،درباره کمبود تخت بیمارستانی هیچ مسئولی شک ندارد وتنها محل اختلاف آمار ان می باشد که انهم اصل موضوع را تغییر نمی دهد.

 بیماران اورژانسی روی ویلچر منتظر خالی شدن تخت

امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تعدادی از بیمارستان‌های ما با ضریب اشغال 87 درصد تخت در حال فعالیت هستند به این معنی که در این بیمارستان‌ها تخت خالی نداریم و آنها با تمام ظرفیت خدمات ارائه می‌دهند.

 علی جعفریان در نشست خبری در مورد اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح در 16 بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی تهران به اجرا درآمده و تاکنون بدون خدشه و مشکل جدی پیش رفته است.

وی تشریح کرد: کسانی که اندکی اطلاعات پزشکی داشته باشند می‌دانند که ضریب بالای 85 درصد یعنی بیمارستان لبریز از بیمار است در حالی که بیمارستان‌های ما با ضریب 87 درصدی روبرو است.

وی در این زمینه خاطر نشان کرد: چند بیمارستان ما از تمام کشور ارجاع دارند و به نوعی ته خط محسوب می‌شوند و به هیچ وجه نمی‌توان بیماری که به این بیمارستان‌ها ارجاع می‌شوند را به بیمارستان دیگر منتقل کرد.

جعفریان تأکید کرد: در اورژانس بیمارستان قلب مردم روی صندلی و ویلچر منتظر هستند تا یک تخت خالی شود تا بستری شوند.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از شلوغی بیمارستان‌ها گفت: برای رفع این مشکل در تهران نیاز به گسترش شبکه خدمات درمانی داریم.رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از ساخت بیمارستانی با ظرفیت 750 تخت در مجموعه بیمارستانی امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: این پروژه بزرگ به وسیله خیرین در حال انجام است و پس از تکمیل خیرین آن را به ما تحویل می‌دهند.

* 190 میلیون تومان برای ایجاد یک تخت بیمارستانی

در همین باره رئیس دبیرخانه طرح تحول نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کمبود 2000 تخت بیمارستانی در خراسان رضوی خبر داد.

 دکتر سید سعید سعیدی، با اشاره به این‌که امنیت، سلامت و آموزش جزء وظایف اصلی دولت محسوب می‌شود، عنوان کرد: تخت‌های بیمارستانی از مقوله‌های مهم سلامت است، در حال حاضر حدود 190 میلیون تومان برای ایجاد یک تخت بیمارستانی هزینه لازم است و به این ترتیب یک بیمارستان 100 تخت‌خوابی نیاز به 19 میلیارد تومان هزینه برای ایجاد تخت دارد.

وی اضافه کرد: از جمله موضوعات مهم در حوزه سلامت، صیانت از حقوق بیماران و دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی است.

سعیدی با بیان این‌که تخت‌های بیمارستانی، هزینه سنگین تامین نیروی انسانی و استهلاک تجهیزات پزشکی از جمله مشکلات حوزه سلامت است، اظهار کرد: علی‌رغم درخواست‌های مردم برای ایجاد تخت بیمارستانی در مناطق مختلف مجبوریم برای رعایت عدالت، قسمتی از درخواست‌ها و اولویت‌ مردم را عملی کنیم.

رئیس دبیرخانه طرح تحول نظام سلامت با بیان این‌که در کشور به ازای هر 1000 نفر 1.19 تخت وجود دارد، افزود: این رقم در مشهد 1.23 تخت است.

*اعتبارات وزارت بهداشت برای جبران کمبود تخت های بیمارستانی کافی نیست

در همین باره چندی قبل وزیر بهداشت، از جزئیات طرح وزارت بهداشت برای جبران کمبود تخت‌های بیمارستانی خبر داد و گفت: قصد داریم با همکاری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی بپردازیم.

دکتر سیدحسن هاشمی درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای جبران کمبود تختهای بیمارستانی، افزود:‌ در این راستا قرار است سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه درمان را داشته باشیم.

وی با یادآوری دلیل ورود بخش خصوصی برای جبران کمبود تخت‌های بیمارستانی، ادامه داد: اعتبارات وزارت بهداشت برای جبران این کمبود کافی نیست و بدون‌شک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان این معضل را تا حدودی رفع کرد.

وزیر بهداشت در تشریح چگونگی ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای جبران کمبود تخت‌های بیمارستانی، تاکید کرد: بعد از ورود این بخش درصدد هستیم 25 تا 30 درصد تخت‌ها با نرخ بیمارستان‌های خصوصی سرویس داده شود و بقیه تخت‌ها نیز به نرخ دولتی به ارایه خدمت بپردازند.

هاشمی افزود: به طور مثال اگر بیمارستانی 600 تخت‌خوابی ساخته شود 200 تخت این بیمارستان می‌تواند با نرخ خصوصی پوشش داده شود و 400 تخت آن با نرخ دولتی.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت نظارت خود را برای اجرای دقیق و درست طرح مذکور به کار خواهد گرفت، تاکید کرد: به دلیل کمبود اعتبارات ناچار به ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم تا بتوان مشکلات این حوزه را رفع کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامرضا IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    بیمارستان به این بزرگی با این همه پرسنل خدماتی چرانضافت ندارد مسئولین نظافت رو پیگیری کنند مریضها هیچ شماها خودتان در طولانی مدت عوارض را خواهید دید