مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - مشاور و رئیس حوزه شهردار مشهد عملیات توقف بازگشایی راستگرد تقاطع غیر همسطح پل نوغان را رد کرد و گفت: این راستگرد تا هفته آینده و پیش از روزهای تاسوعا و عاشورا بازگشایی می شود.

 اعلام زمان بازگشایی راستگرد پل «نوغان» و انتقال «کوکاکولا»

به گزارش خبرنگار ما، پیراسته که در نشست ارایه گزارش عملکرد یک ساله شهرداری مشهد سخن می گفت، افزود: ما سعی کرده ایم هر جایی که کاری از قبل روی زمین مانده را سریع‌تر به  سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه احداث این پل در گذشته 2 میلیارد تومان هزینه داشته، اظهار داشت: متأسفانه بی توجهی به بحث تملک این پروژه پیش از اجرا موجب شده 50 میلیارد تومان برای تحصیل حریم راستگرد آن مطالبه شود.

به گفته وی هم اکنون شهرداری 20 میلیارد تومان برای تملک 60 غرفه اختصاص داده تا بخشی از مسایل این پروژه برطرف شود.

وی شروع عملیات احداث خط 2 قطار شهری، طرح جامع شهر مشهد، اختصاص زمین برای باغ موزه دفاع مقدس پس از 17 سال را از دیگر اقدامهای شاخص شهرداری مشهد در یک سال گذشته ذکر کرد و گفت: ما از نمایندگان مجلس و مدیران کشور برای سفر به مشهد دعوت و موضوعات شهری این کلانشهر را به صورت ملی مطرح کرده ایم.

* اقدام عجولانه در الحاق توس به مشهد

شهردار منطقه 12 مشهد هم در پاسخ به این پرسش قدس مبنی بر اقدامهای شهرداری پس از الحاق توس به عنوان منطقه منفصل شهری به مشهد گفت: متأسفانه این الحاق نیز در شرایطی خیلی عجولانه بوده است.

رجب زاده با بیان اینکه الحاق توس به مشهد به دلیل برگزاری انتخابات شوراها در سال 91 شتابزده انجام شد، افزود: در غیر این صورت این امر به 4 سال بعد موکول می شد.

به گفته وی این اقدام عجولانه در حالی صورت گرفت که هیچ گونه پیش بینی اعتبار برای این محدوده در بودجه شهرداری منطقه نشده بود.

وی وسعت منطقه الحاقی توس را 3 هزار و 400 هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: این وسعت یک و نیم برابر وسعت شهرداری منطقه 12 است.

شهردار منطقه 12 شهرداری مشهد از وجود 3 هسته پر جمعیت، فراوانی ساخت و سازهای غیر مجاز و 12 روستا بدون اجرای طرح هادی در منطقه الحاقی توس خبر داد.

* حذف «بی. آر. تی» بلوار طبرسی

شهردار منطقه 4 مشهد هم در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در خصوص وضعیت بلوار طبرسی پس از اجرای خط «بی. آر. تی» گفت: نفس عمل اجرای خط «بی. آر. تی» خوب بوده، اما ای کاش مقدمات این طرح نیز پیش از اجرا آماده می شد تا با مشکلات کمتری مواجه بودیم.

وی با تأیید مشکلات پیش آمده از اجرای پروژه خط «بی. آر. تی» برای ترافیک، عبور عابران پیاده و بویژه کسبه بلوار طبرسی افزود: بی گمان با بهره برداری از خط دو قطار شهری و حذف خطوط موازی، شکل اجرایی استفاده از خط «بی. آر. تی» تغییر خواهد کرد.

شاهچراغی همچنین درخصوص دلیل دیده نشدن همه جوانب در مطالعات اولیه این پروژه گفت: بنده در جایگاه پاسخگویی به این مسأله نیستم، زیرا مطالعات این طرح توسط دانشگاه انجام شده است.

به گفته وی اجرای خط «بی. آر. تی» در شرایط زمان مطالعات بهترین گزینه بوده است.

* انتقال کوکاکولا از کوثر به سپاد

شهردار منطقه 9 مشهد نیز در پاسخ به پرسش خبرنگار ما از توافق انجام شده برای تهاتر زمین انبار کارخانه کوکاکولا در ابتدای خیابان کوثر جنوبی خبر داد و گفت: این معبر تا پایان سال جاری بازگشایی می شود.

محمدی فر با بیان اینکه اسناد زمین انبار کوکاکولا به مساحت 38 هزار متر تحویل شهرداری شده، افزود: این اسناد در حال انتقال به نام شهرداری است.

به گفته وی انبار شرکت خوشگوار به سپاد منتقل می شود.

در این جلسه نورین مقدم شهردار منطقه یک مشهد از احداث پارکینگ با ظرفیت 250 خودرو در خیابان پرستار تا پایان سال خبر داد.

حسینی شهردار منطقه 10 مشهد نیز توجه به این منطقه را یک ضرورت برشمرد و گفت: این منطقه با 100 هزار نفر جمعیت و بیشترین شمار مجتمع مسکونی اگر مورد غفلت قرار بگیرد در آینده به معضل شهر مشهد تبدیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.