«میچ مک‌کونل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنای آمریکا در سخنانی گفت که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، فشار تحریم‌ها بر ایران افزایش خواهد یافت.

در صورت عدم توافق با ایران احتمالاً تحریم‌ها افزایش خواهد یافت


به گزارش قدس آنلاین فارس، «میچ مک کونل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنا آمریکا که امیدوار به کسب کرسی‌های بیشتر از سوی جمهوری‌خواهان در انتخابات سنای آمریکا هست، در سخنانی از اعمال نفوذ بر «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در تغییر مسیر سیاست خارجی واشنگتن خبر داد.

وبگاه خبری «واشنگتن اگزمینر»  در اینباره نوشت: مک کونل به ویژه در مورد ایران اظهار داشت که سنا خواهان رأی به لایحه افزایش تحریم‌ها  بر ایران که توسط اکثریت سنا و به رهبری «هری رید» و در پاسخ به درخواست اوباما وضع شد ، می‌باشد.

مک کونل روز یکشنبه (دیروز) در جمع خبرنگاران گفت:« اگر به توافق قابل قبولی با ایران نرسیم، احتمالاً تحریم‌ها شدت خواهند یافت . در سنا البته چنین لایحه‌ای را داشتیم که رهبر اکثریت دموکرات سنا چنین اجازه‌ای را نمی‌داد.»

این نماینده آمریکایی در پاسخ به سئوال خبرنگار شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، سیاست‌ خارجی آمریکا در بیرون از مرزهای این کشور را زیر سئوال برد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که روز سه‌شنبه (فردا)، انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا برگزار می رود و نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارد که احتمال پیروزی جمهوری‌خواهان در سنا بسیار زیاد است و اگر کنترل سنا به دست جمهوری‌خواهان بیافتد، دو سال پایانی ریاست‌جمهوری اوباما با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.