قدس آنلاین-حسین زوارزاده: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد به استفاده از اپراتور چهارم تلفن همراه در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: ما در حوزه عمومی‌سازی سرویس FTTH ( تجهیز فیبر نوری در منازل شهروندان ) در گستره پهن باند با شرکت ایرانیان نت تفاهم نامه‌ای را تنظیم کرده‌ایم.

در آینده نزدیک؛ فیبر نوری به منازل مشهدی ها می آید

علی آبسالان در جمع خبرنگاران افزود: در فاز نخست این اقدام، سرویس پر سرعت فیبر نوری در ساختمان‌های شهر مشهد و سپس در فاز دوم برای منازل راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم که مراکز عمومی سطح شهر چون بانک‌ها، هتل‌ها، ادارات دولتی و غیردولتی و بخش‌های خصوصی از این سرویس‌ها بهره گیرند.

وی ادامه داد: امکان افزودن لایه‌گذاری اطلاعات پیش بینی شده است تا شهروندان نقشه‌های مکان‌های مورد نظر خود را به سرویس نقشه شخصی خود اضافه کنند تا امکان دسترسی آنان تسهیل شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به اینکه همه این امکانات تنها با شناسه شهروندی امکانپذیر است، یادآور شد: تمام این سرویس‌های تحت عنوان "من"، خدمات شهری را برای شهروندان تسهیل می‌کند.
آبسالان با بیان اینکه هم‌اکنون 2500 دستگاه تاکسی در مبادی ورودی حرم در حال تجهیز شدن به تجهیزات موقعیت مکان‌یابی هستند تا ارائه خدمات را به شهروندان تسهیل کنند، خاطرنشان کرد: همچنین بر روی 300 دستگاه تاکسی تا انتهای سال سیستم من کارت متصل خواهد شد.
آبسالان اظهار کرد: امکان استفاده از من کارت از طریق موبایل و براساس nfc از یک سال قبل تاکنون آماده شده که البته این کار به صورت آزمایشی و پایلوت انجام شده است.
وی در همین راستا بیان کرد: این امر نیازمند همکاری اپراتورهای موبایلی است، اما به دلیل اینکه بار مالی را برای اپراتورهای موبایل به همراه خواهد داشت، این امر به طور کامل محقق نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.