قدس آنلاین-شهرکرد،با توجه به تغییر مطالبات و خواسته های جامعه، سازو کار دانشگاه ها نیز باید تغییر یافته و به سمت کاربردی شدن حرکت کند. 

ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهار محال و بختیاری معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،با حضور معاون حقوقی و پارلمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی،

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهار محال و بختیاری تنی چند از مسئولان و مقامات محلی و در محل مجتمع فرهنگی ،تفریحی  ریاست جدید دانشگاه جامع علمی کار بردی استان چهار محال و بختیاری معرفی شد.

در ابتداء این مراسم معاون سیاسی و امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری رسیدن به توسعه همه جانبه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشوردرگرو توسعه منابع انسانی دانست و تصریح کرد: توسعه پایدار تنها با فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای تربیت انسان های صاحب نظر میسر می شود.

خدابخش مرادی نافچی با بیان نقش بی بدیل آموزش عالی در تربیت افراد اندیشمند ادامه داد:با وجود اهمیت این نقش اما بخش آموزش در کشور به مباحث نظری و تدوین پایان نامه هایی غیرکاربردی محدودشده است

مرادی نافچی تصریح کرد: با توجه به تغییر مطالبات و خواسته های جامعه، سازو کار دانشگاه ها نیز باید تغییر یافته و به سمت کاربردی شدن حرکت کند.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی در این زمینه توفیقاتی داشته اما برای جوابگویی به مطالبات جامعه نیاز به آسیب شناسی دارد .

مرادی نافچی  تاکید کرد: از این دانشگاه انتظار می رود، ایجاد رشته های کاربردی تر را در دستورکار قراردهد
رییس جدید دانشگاه علمی کاربردی استان نیز در این مراسم از تدوین برنامه نیازسنجی 4 ساله دانشگاه تا سال 97 خبردادو گفت: این برنامه به منظور شناسایی نیاز جامعه و تطبیق رشته های جدید با این رشته ها تدوین شده و در اختیار ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور قرار گرفته است .

حمیدرضا عزیزی تهرانی مقدم ، تغییر اهداف در برنامه های توسعه ای را از مشکلات مدیران برای برنامه ریزی دانست و افزود: تفاوت دراهداف برنامه چهارم و پنچم توسعه، مدیران رابرای برنامه ریزی دچارسرگردانی کرده است.

عزیزی تهرانی مقدم در  ادامه افزود: با وجود این مشکلات، اقداماتی درزمینه نیازسنجی در دانشگاه علمی کاربردی انجام شده وبه دنبال این اقدامات در طول  سالیان گذشته تعداد کدرشته های دانشگاه های علمی کاربردی استان باید افزایش قابل توجهی می کرد.


رییس جدید دانشگاه علمی کاربردی استان تاکید کرد: افزایش جمعیت نیروهای فعال جامعه درحالی است که تناسب لازم بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیازبازار کار وجود ندارد

حمید رضا عزیزی تهرانی مقدم با بیان اشتغال به تحصیل 70 درصد دانشجویان در 14 درصد رشته ها در کشور افزود: تمایل به تحصیل اکثر دانشجویان در برخی رشته های اشباع شده، مشکلات این بخش را دوچندان کرده است .

وی مهارت افزایی دانشجویان و تربیت افرادی متناسب با نیاز جامعه را از مقوله های مهم بخش فرهنگی و آموزشی کشور دانست و برآن تاکید کرد .

شایان ذکر است در پایان این مراسم دکتر حمید رضا عزیزی تهرانی مقدم بعنوان رئیس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهار محال و بختیاری معرفی و از خدمات عنایت توکلی وردنجانی رئیس سابق تقدیر شد

لازم به ذکر است هم اکنون 15 مرکز آموزش علمی و کاربردی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد، که بیش از 2 هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل می باشند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.